ایرنا گزارش داد:

مسوول تدوین انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: از مجموع 500 عنوان اثر ارایه شده در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یکصد اثر آن نوشته آیت الله مصباح یزدی است.


مرتضی اهوز افزود: «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» عنوان یکی از مهمترین کتاب های آیت الله مصباح یزدی است که تاکنون 23 بار به کوشش انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) چاپ و منتشر شده است.

مسوول تدوین انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: این کتاب برگرفته از سخنرانی ها، مقالات، کتاب‌ها و جلسات پرسش و پاسخ استاد مصباح یزدی درباره ولایت فقیه است که به همت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی نادری قمی تنظیم شده و به رشته تحریر درآمده است.

اهوز تصریح کرد: کتاب نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه در شش فصل به مباحثی چون اهمیت و ضرورت بحث ولایت فقیه و جایگاه علمی و پیش‌فرض‌های نظریه ولایت فقیه می پردازد و از آنجا که یکی از پیش‌فرض‌های نظریه ولایت فقیه عدم جدایی دین از سیاست است، فصل دوم به بحث درباره رابطه دین با سیاست پرداخته و معنای سکولاریسم و مبانی آن را مورد نقد قرار داده است.

مسوول تدوین انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با یادآوری اینکه در فصل سوم این کتاب جایگاه مردم در نظریه ولایت فقیه بررسی می شود، گفت: آیت الله مصباح یزدی در این اثر همچنین معانی مشروعیت و مقبولیت و رابطه این دو با هم را تبیین کرده و نقش مردم در حکومت اسلامی از دیدگاه های شیعی و سنی را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی یادآورشد: «اثبات ولایت فقیه، مفهوم ولایت مطلقه فقیه و جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی و رابطه مرجعیت و ولایت فقیه و خبرگان و ولایت فقیه» موضوع فصل های چهارم تا ششم این کتاب را در بر می گیرد.

مسوول تدوین انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در ادامه گفت: این موسسه همچنین آثار دیگری چون «مبانی و اصول عرفان نظری» نوشته سید یدالله یزدان پناه، کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 89، کتاب برگزیده سال حوزه و کتاب مهارت های سازگاری تالیف علی حسین زاده، را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارایه کرده است.

وی با بیان اینکه از مجموع 500 عنوان کتاب عرضه شده در نمایشگاه امسال 300 اثر آن در مدت سه سال گذشته چاپ و منتشر شده، افزود: مهمترین اثر این انتشارات در نمایشگاه امسال کتاب «مقتل جامع سید الشهدا» در دو جلد کار گروه تاریخ موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) است که زیر نظر مهدی پیشوایی منتشر شده و جلد اول آن برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه شده است.

اهوز با یادآوری اینکه جلد دوم این کتاب نیز تا پایان امسال به چاپ می رسد، افزود: برای نگارش این کتاب حدود هشت سال زمان صرف شده و در شمارگان یک هزار و 500 نسخه چاپ و منتشر شده است.

مسوول تدوین انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: علاوه بر این 300 عنوان اثر جدید نیز از سوی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دست چاپ است که به نمایشگاه امسال نرسید وامید است در آینده نزدیک چاپ و عرضه شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 24 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست .

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =