خبرگزاری فارس نوشت:

 رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس مرکز گفت: امیدواریم پس از 24 دوره برگزاری نمایشگاه با تصمیم جدید دولت جایگاه و محل دائمی برای نمایشگاه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رسول جعفریان با اشاره به این مانور فرهنگی گفت: امسال نمایشگاه خوبی را شاهد هستیم و مراجعه خیل عظیم علاقمندان به نمایشگاه به نحوی مصلی را آباد کرده است.

به گفته جعفریان در مراجعه به کشورهای مختل و بازدید از نمایشگاه‌های سایر کشورها مشاهده کردم که نمایشگاه کتاب تهران بسیار پویا و زنده است البته شاید 70 درصد مردم در نمایشگاه در پی گردش و کتاب باشند اما این گردش در میان کتاب هم مهم تلقی می‌شود.

این مورخ تصریح کرد: همواره به دانشجویان خود توصیه گشتن در کتابخانه کتابفروشی و حتی فروشگاه‌های کتاب میدان انقلاب را می‌کنم چرا که نفس گشتن در میان کتاب هم حال و هوای فرهنگی به فرد منتقل می‌کند و فرد در جریان آخرین اطلاعات و پژوهش‌ها قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: البته نمایشگاه یک سری دشواری‌های خاص خود را داشته و دارد که این امر به صورت طبیعی باقی است اما همواره مشتاق بودم که بخشی از نمایشگاه و نسخ خطی و مطبوعات قدیمی اختصاص یابد.

رئیس کتابخانه مجلس در خاتمه سخنان خود عنوان کرد: امیدواریم پس از 24 دوره برگزاری نمایشگاه با تصمیم جدید دولت جایگاه و محل دائمی برای نمایشگاه داشته باشیم.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =