خط تلفن ثابت ۲۳۰هزار مشترک در آذربایجان‌غربی بدون استفاده است

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: ۲۳۰هزار مشترک در استان از خط تلفن ثابت هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند و خطشان کارکردی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، چنگیز نوری در جمع خبرنگاران گفت: در ۱۰ ماهه امسال و با توجه به شیوع کرونا، بیش از ۱۵۰۰۰ خط تلفن ثابت واگذار شده و هم‌اکنون تعداد مشترکان تلفن ثابت استان به  ۹۲۳هزار مشترک رسیده است.

وی افزود: مشترکان اینترنت پرسرعت "ADSL" استان نیز با اضافه شدن ۴۸۰۰۰ مشترک جدید به ۲۴۲هزار مشترک و مشترکان اف‌تی‌تی‌اچ "FTTH" نیز با ۱۸۰۰ مشترک جدید به بیش از ۵۰۰۰ مشترک رسیده است.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین آمار مشترکان تلفن همراه اپراتور همراه اول،۳ میلیون و ۶۰۰۰۰۰ مشترک فعال و ۳میلیون و ۷۰۰هزار سیم کارت رسیده ضمن اینکه همراه اول در جاده‌های استان پوشش ۱۰۰ درصدی و در جاده‌های ریلی پوشش ۸۸ درصدی دارد.

وی ادامه داد: امسال ۹۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در سطح استان و در حوزه سیار و ثابت با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است که ۳۰۲ پروژه در روستاها و حدود ۶۰۰ پروژه شهری و جاده‌ای و بهینه سازی شبکه بوده است.

نوری با اشاره به اینکه رویکرد مخابرات استان ارتقای کیفیت خدمات و نگاه به توسعه زیرساخت‌های استان است افزود: امسال پهنای باند خروجی استان ۳۳ درصد افزایش داده شده ضمن اینکه با حل مشکلات آی‌پی، بیش از ۱۷۰۰۰ آی پی جدید در ۳ ماه گذشته ارائه شده است و هم‌اکنون هیچ مشترک با کمبود آی پی مواجه نیست.

نوری گفت: توسعه پهنای باند ۱۴۰ نقطه شهری و روستایی، ارتقا مرکز ۲۰۲۰ در دو ماه گذشته، برخورداری ۹۸ درصدی استان از تلفن ثابت و بهبود سرعت اینترنت، حل مشکلات اینترنت ADSL، اجرای پروژه‌های uso در سه شهر مهاباد، اشنویه و سردشت با ۱۵۶ روستا و ۱۰۶ سایت تحت پوشش ۳جی قرار گرفته است.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم سرمایه‌گذاری و سود کم در تلفن ثابت، هم‌اکنون ۲۳۰هزار خط تلفن ثابت کارکرد صفر دارند و انتظار داریم تعرفه تلفن ثابت بعد از ۱۷ سال تجدید نظر شود.

وی اضافه کرد: در ایام کرونایی پهنای باند استان بیش از ۲.۵ برابر شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =