تجهیز بیمارستان های اردبیل مهم ترین دستاورد کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در دوران کرونا علاوه بر مدیریت و کنترل بیماری در تولید و عرضه بسیاری از خدمات و داروها خود کفا شده و به خوبی مراکز درمانی را تجهیز کردیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دریک سال اخیر بخش اعظم توان و نیروی دانشگاه علوم پزشکی استان همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی به کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اختصاص یافته که از جمله این پروژه‌ها، اجرای رزمایش حاج قاسم سلیمانی با مشارکت بسیج، سپاه و هلال احمر استان بوده است.

وی عنوان کرد: هدف این است که به ازای هر فرد مثبت کرونا ۱۰ نفر اطرافیان این فرد را نیز مورد آزمایش کرونا قرار دهیم تا از شیوع بیماری جلوگیری حداکثری شود.

احتمال موج چهارم کرونا با عدم رعایت پروتکل‌ها

حبیب‌زاده بیان کرد: احتمال مشاهده موج چهارم کرونا تا پایان سال وجود دارد و در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت حداکثری نشود، شاهد محدودیت‌هایی در آستانه عید نوروز خواهیم بود.

وی افزود: احتمال مشاهده موج چهارم کرونا تا پایان سال وجود دارد که در صورت مشاهده موج چهارم کرونا به ناچار شاهد تعطیلی و اعمال محدودیت در آستانه عید نوروز خواهیم بود که این موضوع سبب ضرر اقتصادی زیادی خواهد شد لذا از عموم هموطنان خواهش می‌کنیم تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بورزند.

حبیب زاده ادامه داد: ۲ سناریو برای روزهای باقی‌مانده از سال در رابطه با شیوع بیماری کرونا وجود دارد که در اولین سناریو گفته شده اگر تا اول اسفندماه سال‌جاری وضعیت آبی حفظ شود تا پایان سال شاهد موج چهارم نخواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در رابطه با سناریو دوم اذعان کرد: اما اگر تا اول اسفندماه شاهد رشد مجدد شیوع بیماری کرونا و تغییرات رنگ‌بندی باشیم به احتمال زیاد موج چهارم را تا پایان سال تجربه خواهیم کرد.

خیز دوباره ویروس کرونا

بررسی‌آمارهای منتشر شده از اقصی‌نقاط ایران نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ دوباره روبه افزایش گذاشته و این نگرانی را ایجاد کرده که احتمالا موج چهارم همه‌گیری آغاز شده است.

اگرچه از هفته پایانی دی ماه سال جاری سیر نزولی همه‌گیر در سراسر کشور آغاز شد و در نهایت سیر تغییر وضعیت در شهرستان‌ها آغاز شد اما آمارهای منتشر شده از ابتدای هفته جاری نشان می‌دهد که ظاهرا این سیر نزولی متوقف شده است.

شاید نگاه دقیق‌تر به نرخ مرگ و میر ثبت شده در کشور یعنی رقمی معادل ۴.۶ درصد که دوبرابر نرخ بین‌المللی است تأکیدی به این مدعاست که بی‌توجهی و عادی انگاری هموطنان به‌خصوص از ابتدای بهمن ماه می‌تواند عاملی در بحرانی‌شدن شرایط در هفته‌پایانی همین ماه و البته آخرین ماه سال ۱۳۹۹ باشد.

تجهیز بیمارستان های اردبیل مهم ترین دستاورد کرونا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =