رئیس کل بازرسی استان اردبیل از شهرک صنعتی اردبیل(۲) بازدید کرد

رئیس کل بازرسی استان اردبیل از وضعیت زیرساخت ها و پروژه های عمرانی در دست اجرای شهرک صنعتی اردبیل(۲) بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محمد اهلی در جریان این بازدید گفت: یکی از مشکلات این شهرک صنعتی، اتمام زمین قابل واگذاری به سرمایه گذاران بود که بدین منظور آماده سازی و توسعه این شهرک در چندین فاز در دستور کار این شرکت قرار گرفت که با اقدامات انجام شده، مراحل قانونی تملک ۹۵ هکتاری زمین در ضلع غربی به پایان رسید و آماده سازی فاز سوم این شهرک در ضلع غربی آغاز گردید.
وی میزان اعتبارات لازم برای آماده سازی فاز سوم شهرک صنعتی اردبیل(۲) را ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در گام نخست آماده سازی ۵۰ هکتار از فاز سوم این شهرک با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات جهش تولید آغاز گردید که برای تکمیل زیرساخت های آن به اعتبارات بیشتری نیاز است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از دیگر اقدامات انجام شده برای آزاد سازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی استان را برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری برشمرد و افزود: بر اساس قانون موظف به بازپس گیری اراضی راکد و بدون پیشرفت از صاحبان قرارداد هستیم که بدین منظور با برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری، قراردادهای راکد در این جلسات تعیین تکلیف و سپس از طریق مراجع قضایی فسخ و خلع ید می شوند.
اهلی تامین زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی را یکی از وظایف اصلی این شرکت دانست و افزود: بر اساس قانون موظف به واگذاری زمین به جوازهای تاسیس صادر شده از سازمان های ذیربط هستیم که متاسفانه بعضاً مشاهده می شود سرمایه گذارانی پای در عرصه تولید می گذارند که توان احداث واحد تولیدی را بر اساس آن مجوز ندارند که به همین دلیل میزان قراردادهای راکد در سطح شهرک های صنعتی افزایش می یابد.
وی میزان اعتبارات صرف شده در یک سال گذشته برای شهرک صنعتی اردبیل(۲) را بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: این حجم اعتبارات، یک جهش فوق العاده برای این شهرک محسوب می شود که شاید در مقایسه با وسعت این شهرک به چشم نیاید ولی کاری عظیم اتفاق افتاده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل یکی دیگر از مشکلات موجود در شهرک های صنعتی را وجود پارادوکس محیط زیست و اشتغال برشمرد و ادامه داد: بر اساس قانون، این شرکت موظف به ارسال اخطاریه به واحدهایی است که ضوابط زیست محیطی را در شهرک های صنعتی نقض می کنند ولی مرجع اصلی رسیدگی کننده به نقض کنندگان زیست محیطی، سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
در این بازدید کاظمی الموتی ضمن بازدید از روند احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب و چندین پروژه در دست اجرا اظهار داشت: باید با تعیین تکلیف قراردادهای راکد، راه برای حضور سرمایه گذاران واقعی در شهرک های صنعتی هموار شود.
بازرس کل استان اردبیل از ضرورت اعتبار سنجی سرمایه گذاران برای ورود به عرصه تولید خبر داد و افزود: با تدوین راهکارهای مناسب میان سازمان های ذیربط باید راه برای ورود سرمایه گذاران حقیقی به شهرک های صنعتی باز شود تا شاهد بلاتکلیفی و راکد شدن زمین و در نتیجه کمبود زمین در شهرک های صنعتی نباشیم.
وی یکی از اقدامات دیگر که باید در شهرک های صنعتی انجام شود، تخصیص لازم و به موقع اعتبارات می باشد که در این زمینه مسئولان استانی باید بیشتر از همیشه فعال تر شوند.

رئیس کل بازرسی استان اردبیل از شهرک صنعتی اردبیل(۲) بازدید کرد

رئیس کل بازرسی استان اردبیل از شهرک صنعتی اردبیل(۲) بازدید کرد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =