بزرگ ترین اورژانس کشور در اردبیل افتتاح می شود

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان گفت: با اتمام پروژه توسعه اورژانس بیمارستان سبلان تامین اجتماعی و با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان، مساحت این اورژانس از ۵۰۰ مترمربع به ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و تعداد تخت‌های این اورژانس از ۸ تخت به ۳۶ تخت خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردیبل، قادر برجی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل بیان کرد: در کنار آن احداث درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان به متراژ ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اجرایی می‌شود و در سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید و علاوه بر آن مرکز جامع تصویربرداری، رادیوگرافی، پانورکس دندانی، ماموگرافی، سونوگرافی و سی تی اسکن، MRI با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان انجام یافته است.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در استان اردبیل تعداد تخت‌های موجود برای بیماران دیالیزی بوده به طوریک ه در حال حاضر تعداد ۶۶۴ بیمار دیالیزی در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد ۳۴۶ بیمار تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند و این در حالیست که تعداد دستگاه‌های موجود در استان ۱۰۲ مورد بوده که از این تعداد فقط ۸۳ دستگاه فعال و ۱۹ دستگاه غیرفعال است.

بخش سنگ‌شکن بیمارستان سبلان تنها مرکز تخصصی در استان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: بخش سنگ‌شکن بیمارستان سبلان اردبیل تنها مرکز دولتی و غیرخصوصی در سطح این استان است.

برجی اظهار کرد: این بخش با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده و مجهز به آخرین تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان به مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع و با هزینه ۳۵ میلیارد تومان در ۳ طبقه در حال ساخت است، ادامه داد: اورژانس این بیمارستان هم قبلاً به مساحت ۵۰۰ مترمربع بود که در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع بازسازی شده و پس از تکمیل افتتاح می‌شود.

برجی با اشاره به ایجاد مرکز جامع تصویربرداری در بیمارستان سبلان اردبیل تشریح کرد: این مرکز با هزینه ۱۴ میلیارد تومان راه‌اندازی شده که در آن خدماتی مانند سی‌تی‌اسکن، ام. آر. آی، سونوگرافی، ماموگرافی و غیره ارائه خواهد شد.

برجی افزود: دسترسی مردم شهرستان‌های استان به مرکز استان سهل‌تر است و در بیمارستان سبلان می‌توانیم به تمام مردم استان خدمات ارائه دهیم.


ارائه پلاسما فریز برای ۵۶ نفر

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به عملکرد مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان در زمینه ویروس کوید ۱۹ گفت: در پیک اول شیوع ویروس کرونا ۵ هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان غربالگری شده که از این تعداد ۲۶۰ نفر بستری و ۱۱ نفر فوت کردند.


به گفته این مسئول، در پیک دوم ۵ هزار نفر و در پیک سوم ۴ هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان غربالگری شدند که به ترتیب ۳۲۸ و ۳۲۹ نفر بستری شده بودند که از این تعداد ۲۷ نفر در پیک دوم و ۲۹ نفر در پیک سوم فوت کردند.
برجی اضافه کرد: ۱۴۰ مورد هم برای ۵۶ نفر بیمار پلاسما درمانی شدند.

۴۸ درصد اردبیل بیمه شده تأمین اجتماعی هستند

وی تشریح کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد از کل جمعیت استان اردبیل که شامل ۶۰۲ هزار نفر می‌شود، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل است و در حوزه درمان مستقیم تعداد ۲ بیمارستان در استان اردبیل با تعداد ۲۰۳ تخت فعال بوده و ۲ پلی کلینیک در اردبیل و مشگین‌شهر، درمانگاه تخصصی در خلخال و درمانگاه عمومی در گرمی اقدام به خدمت‌رسانی به مردم استان می‌کنند.

برجی عنوان کرد: در حوزه خدمات غیرمستقیم نیز تعداد ۹۱۹ نفر پرسنل در حوزه درمان تامین اجتماعی استان اردبیل فعال هستند و این در حالیست که در سال ۹۶ تعداد پرسنل درمانی تامین اجتماعی ۷۸۷ نفر بوده و در ۴ سال گذشته با برگزاری دو آزمون استخدامی، این تعداد را به ۹۱۹ نفر پرسنل رساندیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =