۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰

وزیر آموزش و پرورش از احتمال تعطیلی راهنمایی و دبیرستان در روزهای 5شنبه خبر داده است، اما عباسپور می گوید مجلس با تعطیلی دبستان ها هم مخالف است، چه برسد به بقیه مقاطع تحصیلی.

تعطیلی اختیاری 5 شنبه های دبستان ها، در دو سه ماه پایانی سال تحصیلی 90-89 هرچند با مخالفت های کارشناسان غیردولتی مواجه شده است، اما وزیر آموزش و پرورش می گوید شاید راهنمایی و دبیرستان هم روزهای 5شنبه تعطیل شوند.

حمیدرضا حاجی بابایی، در یک برنامه تلویزیونی درپاسخ به شوخی مجری که گفت دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان هم بدشان نمی‌آید روزهای پنج شنبه تعطیل باشند، گفت: "بدمان نمی‌آید که تعطیلی پنج‌شنبه‌ راهنمایی و دبیرستان‌ها را کارشناسی کنیم."

اما این سوی ماجرا، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هنوز تعطیلی 5شنبه های دبستان ها را هضم نکرده است. علی علاسپور تهرانی، رییس کمیسیون دراین باره به خبرآنلاین می گوید: "گفتند 70 درصد معلمان با تعطیلی 5شنبه ها موافقند. ما می گوییم خب اگر معلمان 3 روز کار کنند، که بیشتر خوشحال می شوند. اصلا تعطیل کنید، همه خوشحال شوند!"

جالب اینکه وزیر آموزش و پرورش دراین باره گفته است: "بر اساس نظرسنجی صورت گرفته 80 درصد و بر اساس کار مطالعاتی که یک استاد دانشگاه انجام داده است، 78 درصد مردم موافق طرح تعطیلی روز پنج‌شنبه‌های مدارس ابتدایی هستند."

به عقیده عباسپور، دانش آموزان در هر رده سنی، نمی توانند 4 ساعت کلاس فشرده در مدرسه باشند: "بحث این است که بچه ها کشش ندارند این همه در مدرسه باشند. بجه ها اغلب، صبحانه مناسبی نمی خورد، چون صبح زود به مدرسه می شوند، معمولا خواب آلوده هستند. به همین دلیل نمی شود خیلی فشرده آنها در کلاس نگه داشت و هیچ ساعت تفریحی هم برایشان قائل نبود."

وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسوولان این وزارتخانه می گویند بعد از بررسی نظام آموزشی کشورهای دیگر، چنین تصمیمی گرفته اند. اما رییس کمیسیون آموزش در پاسخ، استانداردهای فضای آموزشی ایران را ناکافی برای تعطیل شدن یک روز کاری می داند: "مدارس در خارج از کشور، تا 4 بعد از ظهر فعالیت می کنند. ساعتی برای ورزش دارند و زمانی مناسب برای استراحت. خوراک مناسب هم دارند. این نیست که در 5 روز فشرده درس بخواند تا اینکه 5شنبه تعطیل شود."

به گفته عباسپور تهرانی، اختیارات شواری عالی آموزش و پرورش در حد تعطیلی یک روز هفته هست، اما مجلس به دلایل کارشناسی، با این تعطیلی مخالف است: "ما هنوز قانع نشدیم که مزایای این طرح بیش از معایبش است. الان هم که تامل می کنیم، می خواهیم ببینیم نتایج این تعطیلی چیست. در چندین بازدیدی که داشتیم، مسوولان مدارس درباره عواقب آن اظهار نگرانی می کردند. درواقع این نیست که همه موافق باشند.»

پیش از این، نورالله حیدری دسنایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با تعطیلی پنج شنبه های دبستان ها مخالفت کرده بود.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    خسته نباشی!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    2 0
    اتفاقا کار خیلی درست و خوبی است . بهتر است بجای جوگیر شدن و علم علم کردن کمی هم به فکر شادابی بچه ها باشید
  • بدون نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 0
    فشرده درس خواندن و خستگی به خاطر یک روز تعطیلی در هفته ممکن است برای معلمها مزیت باشد اما مطمئناٌ نفعی برای بچه ها ندارد.
  • ميهن IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 0
    خوشششششششش به حال آموزش و پرورشي ها كه پول مفت مملكت رو بابت بيكاري هاشون به جيب مي زنند و ديگر كارمندان بايد 6 روز در هفته رو روزي 9 ساعت كار كنند.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    جمع کنید بابا با این وضع کار کردنتون
  • ستاره CH ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    0 0
    شور شو در آوردن با این همه علم خواهیشون.واقعا متاستفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مادر یک کودک IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    با سلام بد نیست پنج شنبه تعطیل باشد اما بیاید نظام آموزش را مانند کشورهای خارجی نموده و ساعت 3 بعداز ظهر خوب است تا بین کلاسهای درسی یک استراحت یک تغذیه مناسب طبق برنامه ریزی هماهنگ بچه ها داشته باشند تا انشاا... مشکلی از لحاظ تغذیه نداشته باشند و وقتی کودکان بین دو کلاس درس استراحت داشته باشند برایشان مفید تر است تا اینکه کلاسها بصورت فشرده باشد
  • دانشمند IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    درس معلم گر بود زمزمه محببتي جمعه به مكتب آورد طفل كريز پاي را
  • محسن IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام ، در پاسخ به میهن باید بگم که طرز حرف زدنشو بهتر کنه، من یک معلمم؟ یعنی چی پول مفت مملکت؟ 500 یا 600 حقوق هم شد پول مفت مملت؟
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    0 0
    آقا دسته گلتون درد نکنه خیلی حال کردیم بازم از این کارا بکنید
  • m.n IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    2 0
    تعطیل کردن مدارس باعث میشه تا مدارس از راههای دیگه ای مثل کلاسهای فوق برنامه که اکثرا با هدف پولی تشکیل میشه رو بیارن و این یعنی خستگی بیش از حد در روز و ضرر مالی
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    1 0
    مگه ما تیزهوشانیا چه گناهی کردیم که هر روز باید تا ساعت 3 مدرسه باشیم تازه پنج شنبه هم تعطیل نباشیم؟؟بابا یه ذره انصاف داشته باشید, به خدا ما هم خسته میشیم
  • pari IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    2 0
    مگه ما تیزهوشانیا چه گناهی کردیم که هر روز باید تا ساعت 3 مدرسه باشیم تازه پنج شنبه هم تعطیل نباشیم؟؟بابا یه ذره انصاف داشته باشید, به خدا ما هم خسته میشیم