تاکنون فعالیت هایی که آقای حاجی بایایی در آموزش و پرورش انجام داده است، عمیق نبوده است، می توانم بگویم شعاری است.

علی عباسپور تهرانی در کافه خبر امروز درباره تغییر نظام آموزش عمومی گفت: این قانون تغییر ساختار به 6-3-3 اجرایی نداشته است. ما مکاتباتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم، این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نرسیده است. 

به گفته او شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها پیش دانشگاهی را حذف کرده است: در همین حد بوده است. در حقیقت پیش دانشگاهی باید به سال چهرام نظام متوسطه بدل شود. 

آموزش پزورش ادعا می کند به دلیل اینکه پیش دانشگاهی را شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است، باید همین شورا هم درباره خحدف و جایگزین آن تصمیم بگیرد. اما رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید: مصوبه بوجود آمدن پیش دانشگاهی هم آزمایشی بوده و باید مجلس درباره آن تصمیم می گرفت. با این حال برای تغییر کل نظام آموزشی، باید مجلس تصمیم گیری کند. شورا هم نسبت به سیستم آموزش و پرورش ورودی نداشته است. 

به عقیده عباسپور تهرانی، با اینکه حاجی بابایی، از دل مجلس و به عنوان یکی از کارشناسان آموزشی به آموزش و پرورش رقته است، اما او فعالیت عمیفی نداشته است: ما معتقدیم آقای حاجی بابایی، اشراف کامل به موضوع آموزش و پرورش دارند و علاقمند به حل مشکلات آموزش و پرورش هستند، اما در این مدتی که وزیر بودند، کارها سطحی انجام شده است. می توانم بگویم حالت شعار گونه دارد.  

او مواردی مانند بیمه طلایی، تعطیلی 5شنبه ها و تغییر نظام آموزش عمومی به 6-3-3 را مثال می زند و می گوید: ما مسائل مهمتری هم داریم؛ وضعبت معلمان، ساماندهی نیروی انسانی، نوع تدریس، وضعیت مدارس مهمتر از تغییر ساختار هستند. اصلا برای تعطیلی 5 شنبه ها، آمادگی نداریم. این بحث ها را ما عجولانه می دانیم. معتقدیم باید با یک دقت نظری راجع به تغییر سیستم و به اولویت های نظام آموزش و پرورش نگاه شود.

او همچنین می گوید: امیدواریم آموزش و پرروش از حرت هایی که عمق ندارد و شعارگونه است، پرهیز کند. 

47

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =