اجرای ۱۷۶۰ طرح اشتغال برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۶۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد اجراشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ مبشری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کهگیلویه وبویر احمداظهارداشت:
از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۶۰ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی برای اجرای طرح‌های اشتغال به مددجویان پرداخت شد.
وی تصریح کرد: از محل اجرای طرح‌های اشتغال، کاریابی و فرصت‌های شغلی، ۲۲۱۲ شغل بااعتبار ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مددجویان این نهاد ایجادشده است .
این مسئول بابیان اینکه طرح‌های اجرایی مددجویان بیشتر در زمینه‌های دام‌پروری و کشاورزی و خدمات بوده است، تأکید کرد: عمده اشتغال ایجادشده توسط این نهاد برای مددجویان تحت حمایت است و در مواردی خاص به افراد غیرتحت حمایت نیز تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.
وی بابیان اینکه ۵۰ درصد اشتغال کمیته امداد باید از طریق راهبری شغلی ایجاد شود، گفت: افراد متقاضی به راهبران شغلی معرفی می‌شوند و توسط راهبر آموزش داده می‌شوند و برای آنان تشکیل داده‌شده و قرارداد تنظیم می‌شود و تسهیلات با سود چهار درصد به آنان پرداخت می‌شود و در طول دوره راهبر شغلی کار را همراهی و پیگیری می‌کند.
مبشری ضمن قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان گفت: با توجه به تورم ایجادشده در نظر داریم بیشتر به سمت کارهای خرد و اشتغال خانگی رو آوریم.
قبادمبشری با یادآوری اینکه تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد در سال جاری ۵۱۰۰ شغل است، تأکید کرد: در حوزه اشتغال نظارت‌ها مستمر است و این کار باعث تداوم و پایداری کارها شده است و انحراف کمتری در این زمینه پیش می‌آید.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از همکاری‌های آستان قدس رضوی با این نهاد، به مؤسسه پویش کوثر اشاره کرد و گفت: طرح‌های این مؤسسه به‌صورت دانش‌بنیان است و ۵۰ نفر از جامعه هدف این نهاد تحت حمایت این مؤسسه هستند.
وی درادامه افزود: می‌توان از مؤسسه پویش کوثر به‌عنوان یک مؤسسه حقوقی در زمینه راهبری شغلی برای مددجویان کمیته امداد، استفاده کرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کهگیلویه وبویر احمددر پایان ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دوجانبه افزایش یابد و با همکاری و هم‌افزایی بتوان اقدامات مؤثرتری به‌خصوص در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد نیازمند انجام داد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =