بازده بورس تهران به 8 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرآنلاین، در جریان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، شاخص کل بورس تهران در ادامه ورند نزولی که از هفته  گذشته آغاز شده بود، با یک افت سنگین تا 25 هزار و 321 واحد کاهش یافت.

شاخص کل بورس تهران پس از آن که رکورد 26 هزار و 675 واحدی را در معاملات روز 27 فروردین ثبت کرد، قدری با افت مواجه شد ولی این افت در مجموع معاملات 3 روز کاری به 450 واحد محدود شد و از روز 30 فروردین بار دیگر رشد شاخص کل که از اولین روز کاری فروردین ماه شروع شده بود، ادامه یافت.

تا این که در جریان معاملات سوم اردیبهشت ماه(شنبه هفته پیش)، شاخص کل اوج 26 هزار و 610 واحدی را ثبت کرد ولی از یک روز بعد سیر نزولی شاخص های بازار سهام آغاز شد. البته سیر نزولی شاخص کل طی معاملات روز سه شنبه هفته گذشته مهار شد و این شاخص نزدیک به 12 واحد رشد کرد و به 26 هزار و 273 واحد رسید. اما طی معاملات روز چهارشنبه گذشته شاخص کل با یک کاهش 492 واحدی وارد محدوده 25 هزار واحدی شد و امروز نیز این روند با کاهش 460 واحدی ادامه یافت. بدین ترتیب شاخص کل به 25 هزار و 321 واحد یعنی کمتر از شاخص کل روز معاملاتی 16 فروردین رسید.

این افت در شرایطی صورت گرفت که از مجموع 220 شرکتی که سهام آنها امروز در بازار سهام تهران معامله شد، تنها قیمت سهام 17 شرکت افزایش یافت و قیمت سهام 203 شرکت، معادل 92 درصد شرکت های بازار به افت قیمت سهام تن دادند.

این در شرایطی است که طی دو ماهی که از آغاز داد و ستدهای بازار سرمایه در سال 90 می گذشت، بازده بورس تهران از 14 درصد فراتر رفته بود اما با افت رخ داده طی یک هفته گذشته بازده بورس تهران تا 8.7 درصد کاهش یافته است. چرا که طی یک هفته گذشته شاخص کل بورس تهران یکهزار و 289 واحد معادل 4.8 درصد کاهش یافته است.

در افت امروز شاخص کل، نزول قیمت سهام شرکت های فولاد مبارکه، مخابرات، ملی مس، بانک تجارت، بانک ملت، بانک پارسیان، سایپاو مپنا بیشترین تاثیر را داشت.

/33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    0 0
    میشه یه تحلیل از علل افت شاخص بدین ؟ ممنون
  • یک توليد کننده ور شکسته !! IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    0 0
    مملکتی که تولید نداره و تولید کنندهای آن برای حفظ سرمایه زندگیش بایستی در صفهای خرید سکه و شمش 12 کیلویی آنهم با قیمت بالاتر از بازار جهانی به ایستد توقع دارید حباب بورسش که فقط شعار بخش خصوصی می دهد نباید بترکد؟!!!!