۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۲

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از اروپایی ها خواست حماس را برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار قرار دهد

واهمه اسرائیل از آشتی فلسطینی ها با یکدیگر هر روز پررنگ تر و البته عیان تر می شود. در روزهایی که فلسطینی ها شاد از نیت خیر رهبران خود برای آشتی ملی و پیوستن کرانه باختری و نوار غزه به هم هستند، به نظر می رسد که در اسرائیل همگان نگران وخیم تر شدن اوضاع در منطقه باشند. بر همین مرد تندروی سیاست خارجی اسرائیل همان آویگدور لیبرمن نه چندان خوشنام از متحدان اروپایی اسرائیل خواست که جنبش حماس را برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، آویگدور لیبرمن در تماس تلفنی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : اسرائیل از اتحادیه اروپا انتظار دارد از حماس بخواهد تل آویو را به رسمیت شناسد و این که این جنبش بند موجود در منشور خود مبنی بر سرنگونی و محو اسرائیل را حذف کند.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی به نقل از لیبرمن اعلام کرد ، حمایت از توافقنامه آشتی ملی فلسطین بدون این که حماس این شروط را بپذیرد حاوی این پیام برای فلسطینیان است که ادامه اقدامات تروریستی مفید است چیزی که باعث کاهش فرصت های دست یابی به هرگونه سازش سیاسی می شود.
پلیبرمن بار دیگر از نگرانی و بیم اسرائیل از سلطه حماس بر سرزمین های فلسطین در کرانه باختری رود اردن و استفاده از آن به عنوان یک پایگاهی برای اجرای اقدامات تروریستی خبر داد. پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم پس از امضای متن ابتدایی توافقنامه میان حماس و فتح در قاهره به محمود عباس هشدار داده بود که باید میان صلح با اسرائیل و آشتی با حماس یکی را انتخاب کند.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =