خام فروشی به خارج از کشور جایز نیست/تفاوت قیمت ۶ برابری با محصول فرآوری شده

کاشان - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: خام فروشی به خارج از کشور باید به پایان برسد چراکه تفاوت قیمت یک کالای خام فروخته شده به خارج از کشور با محصول فرآوری شده آن تا یک ششم کمتر محاسبه می شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از بازرگانان و صاحبان صنایع دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل با اشاره به جایگاه اتاق بازرگانی کاشان در بین صنعتگران اظهار داشت: اتاق بازرگانی کاشان حدود ۱۳۷ سال سابقه تاسیس دارد که خود نشان دهنده وجود یک پایگاه کهن و قوی برای حمایت از صنعتگران و بازرگانان است.

وی با بیان اینکه یکی از آفت های اتاق بازرگانی درگیر شدن در مسائل جناحی و بازی های سیاسی است، ابراز داشت: آنچه که کشور ما را زجر می دهد و همانند یک بیماری مالیخولیایی به جان این مملکت افتاده است همین جناح بندی های سیاسی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به تجربه خود در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در آن منطقه شیعه و سنی برای پیشرفت و تعالی منطقه در حال تلاش بودند که قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه جناح بندی های سیاسی نباید وارد مسائل اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی باید فراتر از این مسائل باشد چراکه بخش زیادی از زندگی و معیشت مردم مربوط به همین مسائل اقتصادی است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه باید در کاشان ظرفیت شناسی انجام شود، بیان داشت: متاسفانه این موضوع در کاشان به خوبی شناخته نشده است و به همین دلیل است که در برخی از حوزه ها دچار خام فروشی شده ایم.

وی با بیان اینکه باید خام فروشی در کشور به پایان برسد، ادامه داد: تفاوت قیمت یک کالای خام فروخته شده به خارج از کشور با محصول فرآورده شده آن تا یک ششم حتی کمتر نیز می شود و بر این اساس باید زیرساخت ها و ظرفیت های لازم برای فرآوری محصولات خام در سطح منطقه کاشان باید مستقر شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار گمرک در کاشان تاکید کرد: گمرک در هر دو بخش صادراتی و وارداتی باید در کاشان فعال شود چراکه با تحقق این موضوع علاوه بر اینکه شاهد جهش اقتصادی و رونق تولید در منطقه می شویم باعث می شود که موارد غیرقانونی کمتر در این بخش اتفاق افتد.

وی با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات صنعتگران توسط اتاق بازرگانی افزود: از اتاق بازرگانی می خواهیم تا مشکلات صاحبان صنایع را به صورت مکتوب همراه با پیشنهادهایی برای حل این مشکلات ارائه دهند تا در جهت رفع آن اقدام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =