خودزنی کمیته داوران با حذف علیرضا فغانی

شب گذشته لیست نهایی داوران بین‌المللی ایران ارسال شد که نام فغانی در آن وجود نداشت.

سعید اکبری؛ بی شک یکی از عجیب ترین خبرهای سال فوتبال، خبر خط خوردن علیرضا فغانی پرافتخارین داور تاریخ ایران ا از لیست داوران بین المللی بود. حدود یکسالی است که او به استرالیا سفر کرده اما از نظر منتقدان این سفر و جداییش از ایران نمی تواند دلیلی برای حذفش باشد چراکه همین حالا خیلی از بازیکنانی فوتبال که در کشور ثالثی به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند، در تیمی بازی می کنند که متعلق به سرزمین مادری‌شان است. مهم برای مربیان این است که آن بازیکنان می‌توانند گره از کارشان باز کنند؛ همانطور که اشکان دژاگه یا رضا قوچان نژاد و فریدون زندی و سامان قدوس به تیم ملی ملحق شدند و افتخارآفرینی کردند. از حدود یکسال قبل و پس از جدایی فغانی همواره این شایعه وجود داشت که او از لیست داوران بین المللی خط می خورد. فدراسیون فوتبال اما هیچگاه به صورت شفاف در این باره توضیح نداد. دو سه هفته قبل بود که خبر رسید فغانی در لیست هست و این مسئله با استقبال رسانه ها و هواداران فوتبال روبرو شد اما روز یکشنبه، خبری دقیقا عکس این به دست رسانه ها رسید؛ اینکه فغانی در لیست ارسالی ایران هیچ جایی ندارد!

کمیته داوران امروز به هیچ وجه در این زمینه پاسخگو نبوده و تمام مسئولان آن، تلفن‌های خود را به روی رسانه ها بسته اند. در عین حال آنها به بعضی از پیشکسوتان داوری اطلاعاتی را می دهند که فقط یک کد اصلی دارد؛ خروج از فشار خط زدن فغانی و انحراف افکار عمومی به سمت و سوی دیگر! ماحصل گفت و گوی خبرآنلاین با کارشناسان داوری این بود که هر یک اطلاعاتی از کمیته داوران گرفته اند که در واقع نتیجه‌ای جز این ندارد.

با این وجود امروز اکثر کارشناسان داوری به حمایت فغانی پرداختند و خط خوردن او را یک اشتباه بزرگ خواندند. علی خسروی در این باره به خبرآنلاین می گوید: «دستی دستی سهمیه خودمان را به کشورهایی مثل عربستان و امارات دادیم. فغانی افتخار داوری ایران است و نباید با سهمیه خودمان چنین کاری می کردیم.»

محمد فنایی دیگر کارشناس داوری هم در این باره به خبرآنلاین می گوید: «به نظرم ایران باید از اسم فغانی و اعتبار در جام جهانی استفاده می کرد. من معتقدم خط خوردن او کارشناسی نشده. فغانی اگرچه از ایران رفته ولی خودش را یک ایرانی می داند. او اگر به جام جهانی می رفت با پرچم ایران و به اسم ایران بود. واقعا حیف است.»

اکثر کارشناسان جملاتی شبیه به فنایی و خسروی می گویند. کمیته داوران اما فعلا روی نام این داور مطرح خط قرمز کشیده و نکته اینجاست دیگر فرصتی برای تغییر لیست ندارد!

252525

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 4
    خوب کاری کردند این اقا خیچ وفت به نفع استقلال کبیر سوت نزد
  • omid IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 0
    بالاخره کینه آقایون نسبت به فغانی علنی شد
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    واقعا غیر از تنگ نظری و تسویه حساب شخصی با ایشان چه دلیل دیگری میتونه داشته باشه. افسوس که کارهای بزرگ به ادمهای کوچک و بله قربان گو سپرده شده و تک تک نخبه های ایران رو فراری میدن اقایون.
  • رضا IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام GB ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 1
    شاید آقای فغانی تغییر تابعیت داده است.