ماجرای ویلموتس را فراموش کردیم؛به همین زودی؟

اواخر مرداد ماه بود که یکی از هولناک ترین خبرهای چند سال اخیر فوتبال ایران یعنی محکومیت در پرونده ویلموتس منتشر شد. با وجود اینکه در آن زمان صحبت های زیادی پیرامون این مسئله شکل گرفت اما ماه‌هاست که دیگر خبری از روند اعتراض به این حکم نیست.

عرفان حاج بابایی:27 مرداد سال جاری بود که بعد از تکذیب های مسئولان فدراسیون فوتبال، فیفا تایید کرد که ایران در پرونده شکایت مارک ویلموتس بازنده بود و فدراسیون باید شش میلیون و ۱۳۷ هزار و 500 یورو به این مربی پرداخت کند.

مسئولان که ابتدا اعلام کرده بودند خبری از شکست در این پرونده نیست اما عواقب آن چه که انجام داده بودند را به چشم دیدند. ابتدا اعلام شد که فدراسیون قبل از پایان سال 98 و در اسفند ماه لایحه دفاعی خود را به فیفا ارسال کرده است اما بعد از آن هیچ خبری از پیگیری روند این پرونده نشد.

پرداخت غرامت ویلموتس نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا یک مورد عجیب و البته سنگین است و اگر لایحه دفاعی ایران مناسب نباشد یا اصلا جایی برای اعتراض نباشد یک هزینه هنگفت روی دست فدراسیون ورشکسته ایران می ماند. در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد موضوعی مهم تر از پیگیری پرونده ویلموتس در فوتبال ایران وجود داشته باشد اما این مسئله خیلی زود فراموش شده و گویی مسئولان هم از این فراموشی استقبال کردند تا دیگر فشاری را روی خود حس نکنند.

فدراسیونی که متولی مشخصی ندارد با یک تعلل می تواند شکست خود برابر ویلموتس را سنگین تر کند و جایی برای جبران نباشد. مسئولان وزارت ورزش هم در کنار فدراسیون نشینان هیچ توضیحی درباره روند اعتراض صورت گرفته از سوی ایران نمی دهند و علت این سکوت هم مشخص نیست.

در زمان صدور حکم فیفا هیچ کسی این اتفاق را گردن نگرفت و همه دیگری را مقصر می دانستند و هنوز هم مشخص نیست عامل اصلی این اشتباه بزرگ چه کسی بوده است؟ وقتی مقصر معرفی نشده است گویا کسی هم خود را مسئول رسیدگی به این پرونده نمی داند.بسیاری از مسئولان کشور  به دنبال معرفی مسببان این اتفاق بودند اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده است. البته روند اعتراض به نتیجه و پیگیری از سوی مسئولان باید بسیار جدی تر باشد و کسی منتظر پیدا شدن مقصر اصلی باشد تا او پیگیری کند.

اگر قرار باشد کلا خبری از پیگیری نباشد، فدراسیون و وزارت ورزش باید خود را برای پرداخت غرامت از بیت المال آماده کنند و ویلموتس هم مهیای یک پیام واریز لذت بخش به حسابش باشد!

بیشتر بخوانید: شفر: بعضی‌ها نمی‌خواهند استقلال نفس بکشد

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =