رییس سازمان ثبت احوال کشور از صدور شناسنامه ایرانی برای فرزندان اتباع خارجی که همسر ایرانی انتخاب کرده‌اند خبر داد.

به گزارش ایسنا:

ناظمی اردکانی در پاسخ به این پرسش که برای فرزندان اتباع خارجی که همسر ایرانی انتخاب کرده‌اند، چه راهکاری برای صدور شناسه وجود دارد؟ گفت: این فرزندان با رسیدن به سن تکلیف می‌توانند در خواست تابعیت کرده و با تایید یک مرجع همچون نیروی انتظامی مبنی بر سکونت مداوم در ایران، شناسنامه ایرانی دریافت کنند؛ البته در گذشته و قبل از این که این قانون تصویب شود، شناسنامه ایرانی به نام همسر ایرانی ارائه می‌شد.

 بیش از 120 میلیون سند در سراسر کشور که به صورت فیزیکی نگهداری می‌شوند

وی ضمن اشاره به وجود بیش از 120 میلیون سند در سراسر کشور که به صورت فیزیکی نگهداری می‌شوند، گفت: به دلیل تغییرات آب وهوایی و همچنین کاغذی بودن این اسناد، نگهداری آنها دچار مشکل شده و از بین می‌رود، بنابراین با توجه به فناوری‌های جدیدی که هم اکنون در اختیار قرار گرفته است، از این پس درثبت احوال، اسناد به صورت الکترونیکی در می‌آیند و از همه آنها عکسبرداری و اسکن می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه این اسناد در یک نرم افزار ذخیره و از طریق شماره ملی فرد می‌توان آن سند را روی صفحه کامپیوتر ملاحظه کرد، تصریح کرد: با این اقدامات، نگهداری این اسناد آسان‌تر و دوام آنها افزایش می‌یابد، ضمن این که سرعت کار اداری نیز بالا می‌رود.

ناظمی اردکانی در خاتمه با اشاره به اینکه امسال سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور می‌کوشد در این سال مجموعه فعالیت‌هایش در کوتاهترین زمان به اجرا در آید و جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش هزینه‌ها و نظم و انضباط اداری مهمترین سرفصل هایی است که در سال جهاد اقتصادی مورد توجه قرارخواهند گرفت.

 42

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فهیمه A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    2 2
    سلام از همه عزيزان خواهش واستدعا دارم ملتمسانه میخوام برای اتباع خارجه با زن ایرانی شناسنامه بدن من یکی از قربانی ها هستم شناسنامه نمیدن برای تحصیل وکار مشکل دارم خواهش میکنم کمکمان کنید با تشکر