۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

از زمان شروع کارهیات برخی آقایان مرتب با جوسازی علیه اعضای این هیات در جهت تضعیف کارو گزارش‌ هیات‌کوشیده‌اند و هنوز هم دست از این‌کار بر نداشته‌اند.

خردادماه سال 89 بود که پس از کش و قوس‌های فراوان و انتقادات نمایندگان مجلس به عملکرد تامین اجتماعی و قانع نشدن نمایندگان از سوی مسئولان مربوطه، تحقیق و تفحص ازسازمان تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا)که هر 3 از زیر مجموعه‌های محصولی، وزیر رفاه هستندکلید خوردو پس از آن بودکه با حکم لاریجانی رییس‌ مجلس، سلیمان جعفرزاده به عنوان رییس‌کمیته تحقیق و تفحص، هادی مقدسی و سیدعلی محمد موسوی به عنوان نواب رییس، صمد فدایی به عنوان دبیر و سید جواد زمانی هم به عنوان سخنگوی هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری و شستا انتخاب شدند.

از خرداد ماه‌ که کارهیات آغاز شد اعضای این هیات تصمیم گرفتندکه از اعلام جزئیات تحقیق و تفحص به رسانه‌ها خودداری‌کنند تا این هیات درگیرمسایل حاشیه‌ای نشود. اما پس از بررسی برنامه پنجم توسعه‌کشوردر مجلس‌کار هیات نیزکند و به عبارتی تعطیل شد. اما دوباره هیات دوباره فعال شده است.

قرار بود کاراین هیات تا پایان سال گذشته به سرانجام برسید اما به تازگی سید جواد زمانی اظهار داشت: از لحاظ قانونی مهلت بررسی تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس 6 ماه است ولی چون نتوانستند در این مدت نسبت به شفاف سازی در بنگاه‌های اقتصادی این صندوق به جمع بندی برسند 6 ماه دیگر مهلت گرفتند.

زمانی با بیان اینکه تا کنون گزارشی از تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس اعلام نشده است، گفت: پس از اتمام این تحقیق و تفحص گزارش آن در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

تامین اجتماعی همکاری نمی کند

در همین حال علی زنجانی حسنلویی عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی  در گفت وگو با خبرنگار ما بخشی از طولانی شدن روند تحقیق و تفحص را به دلیل عدم همکاری حافظی رئیس سازمان تامین اجتماعی با دولت می داند.

عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی با کمیته تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان، مساله بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از موارد مورد مناقشه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با مدیریت این سازمان سر انجام موجب فراخوانی حافظی به کمیته نظارتی مجلس شد.

 زنجانی حسنلوئی با بیان اینکه کمیته نظارتی مجلس خواستار پاسخگویی حافظی رئیس سازمان به دلایل عدم همکاری وی با گروه تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی است می گوید: وی هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای این عدم همکاری ندارد و با بهانه هایی همچون نرسیدن نامه مجلس به دست وی از اعتماد مجلس سوءاستفاده کرده، ما تا آخر فروردین به وی مهلت دادیم تا همکاری لازم را با مجلس برای روشن شدن نتیجه تحقق و تفحص و پاسخ به ابهامات داشته باشد و درغیر این صورت به مقامات  قضایی معرفی خواهد شد.

هشدار به افرادی‌که علیه هیات تحقیق و تفحص جو سازی می کنند

در خصوص آخرین مسایل و تحولات هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی و شستا، سلیمان جعفرزاده می‌گوید: از زمان شروع کارهیات برخی آقایان مرتب با جوسازی علیه اعضای این هیات در جهت تضعیف کارو گزارش‌ هیات‌کوشیده‌اند و هنوز هم دست از این‌کار بر نداشته‌اند.

وی با بیان این‌که متهم کردن اعضای هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی و شستا تاثیری در روند قانونی هیات ندارد، خاطر نشان کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس به مسئولان وزارت رفاه و تامین اجتماعی و شستا اعلام شده‌که هر شخص،گروه و طیفی‌که به این مجموعه‌ها مراجعه‌کند باید به هیات و کمیسیون اجتماعی مجلس معرفی شود و البته این کار باید با ارایه‌ مدارک معتبر انجام شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به قسم نمایندگان مجلس و اعضای هیات تحقیق و تفحص به صیانت از حقوق 30 میلیون کارگر و بیمه شده کشوری تصریح کرد: به هرگونه تخلفات مالی احتمالی رسیدگی خواهیم‌کرد و بی تفاوت از کنار آن عبور نخواهیم کرد.

جعفرزاده با هشدار به افرادی‌که  علیه هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی و شستا جوسازی می‌کنند، تاکید کرد: در صورت ادامه این روند غیرقانونی این افراد به مردم، رسانه‌ها و رییس‌جمهورمعرفی‌خواهند شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: برخی مسئولان فکر نکنند با وصل کردن خود به برخی آقایان پرنفوذ می‌توانند تاثیری بر روندکار هیات داشته باشند.

134

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    اینقدر تخلف هست که نمیشه به این زودی جمعش کرد