رییس فراکسیون ورزش مجلس در خصوص تشکیل وزارتخانه ورزش گفت: دولت ابتدا باید خود را به انجام وظیفه قانونیش متعهد نشان دهد و سپس در مقام حل اختلاف نظر برآید.

به گزارش خبرآنلاین، امیدوار رضایی در گفت​وگو با شماره اخیر هفته نامه «مثلث» با اشاره به عدم تشکیل وزارت ورزش گفت: ظاهرا دولت تشکیل وزارت ورزش را قبول ندارد و می​خواهد لایحه​ای بیاورد و این قانون را اصلاح کند. برداشت من این است که دولت می​خواهد حوزه ورزش همچنان در دست سازمان بماند.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال راه حل قانونی برای عدم تشکیل وزارت ورزش است، گفت: دولت از ابتدا نیز مخالف تشکیل این وزارتخانه بوده و ظاهرا مساله ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی را قبول ندارد. این احتمال وجود دارد که دولت لایحه​ای بیاورد و این قانون را اصلاح کند.

رضایی در خصوص تکلیف برنامه پنجم توسعه برای کاهش وزارتخانه​ها گفت: طبق قانون برنامه پنجم دولت باید وزارتخانه​ها را به هفده وزارتخانه تبدیل کند؛ طبیعتا دولت می​تواند لایحه بیاورد و در دل این لایحه، اختیارات وزارتخانه را به شکلی بچیند که وزارت ورزش نباشد.

این نماینده مجلس در واکنش به «عقب نشینی» مجلس از مصوبه خود در خصوص تشکیل وازت ورزش گفت: من موضوع را این طور نمی​بینم. مجلس می​تواند به قانون مصوب خود پایبند باشد و یک وزارت ورزش در دل این 17 وزارتخانه قرار دهد.

وی در خصوص امکان حذف وزارت ورزش از سوی مجلس گفت: همه چیز به لایحه جامع دولت بر می​گردد. در صورتی که دولت لایحه​ای جامع بیاورد مجلس ممکن است وزارت وزش را حذف کند. چرا که مسائل مهم​تری مثل نفت، انرژی و نیرو وجود دارد و در مقام مقایسه ممکن است موجب شود مجلس به این نتیجه برسد که وزارت ورزش را حذف کند.

رییس فراکسیون ورزش مجلس در خاتمه پیشنهاد داد: دولت برای اینکه قانون زیرپا گذاشته نشود، بهتر است یک سرپرست برای این وزارتخانه قرار دهد و مقدمات اجرای قانون را فراهم کند و در مرحله بعد هر چه سریعتر لایحه خود را به مجلس ارائه کند. در واقع منظور من این است که دولت ابتدا باید خود را به انجام وظیفه قانونی​اش متعهد نشان دهد و سپس در مقام حل اختلاف نظر برآید.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =