یکی از رهبران سابق جنبش امل می گوید ما حتی یک کلمه از رهبران عرب درباره کشتار ملت بحرین نشنیدیم، حتی مجامع حقوق بشری نیز سکوت کردند.

اکرم طلیس، نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی در یادداشت اختصاصی برای خبر نوشت:جنایت بشری که در حق شهروندان بحرینی در این کشور رخ می‌دهد، مردمی که همانند دیگر مردم کشورهای عربی خواهان آزادی و حقوق ضایع‌شده‌شان هستند، پاسخ‌شان را با کشتار و خون‌ریزی دادند. کشتار بسیار علنی بود،در خیابان‌ها، میدان‌ها و خانه‌ها مردم را علنا به کشتن دادند.

وی در ادامه افزود: در هر جای دنیا که جنایتی از حکومتی سر می‌زند تصاویر قربانیان آن از سوی مردم جهان و جامعه بین‌المللی و حکومت‌ها فورا منتشر می‌شود به جز در بحرین، چرا، برای این که این جنایت در جایی رخ می‌دهد که بزرگترین پایگاه نظامی امریکا در آن جای دارد.

مشاور سابق حزب الله لبنان اظهار داشت انتظار ما اینست جهان عرب که نسبت به این کشتار دسته جمعی غافل شده همانند مسلمانات ترک و مسلمانان ایرانی در برابر ظلم بایستند. ما از آنها می‌خواهیم که رسما اعلام کنند،جنایت است و هر شکلی از آن رد می‌شود. چگونه است که کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر جنایت‌های لیبی سکوت اختیار نمی‌کنند و از امریکا می‌خواهند راه حلی ارائه دهد در حالی که خود و امریکا در برابر جنایت‌های جاری در بحرین سکوت اختیار می‌کنند.16146

 

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =