رئیس نظام پزشکی: اجتماعات نتیجه‌ای جز افزایش غم و افسوس ندارد

ایرنا نوشت: رییس سازمان نظام پزشکی گفت: تجویز اجتماعات، بی توجهی به اصول و پرداختن به فروع، نتیجه‌ای جز افزایش بار غم و افسوس و از دست دادن عزیزان در بر نخواهد داشت و هر تصمیم کلان صحیح یا غلط و سازش و سهل انگاری مترادف با حفظ یا از دست دادن جان‌های شریفی است که جبران آن میسر نخواهد بود.

محمد رضا ظفرقندی در مراسم روز پزشک که امروز (پنجشنبه) در برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: حکایت روز پزشک امسال در مقایسه با سال‌های قبل متفاوت است. امسال به جای تبریک روز پزشک، باید به تکریم و تعظیم آن پرداخت. امسال در سوگ بیش از ۱۶۰ نفر از همکارانی هستیم که جان برکف و شجاعانه برای نجات مردم ایران به صحنه خطیر بیماری کرونا قدم گذاشته و صادقانه با عهدشان با خدای بزرگ و مردم وفا کردند و پرچم شرف و افتخار را در تاریخ و در جغرافیای ایران بر افراشتند.

وی ادامه داد: حکایت روز پزشک امسال حدیث مبتلایان و شهیدان جامعه پزشکی است که عزت و ایثار را برگزیده و مهر شرف و مرام و میثاق طبابت را بر صفحه‌های تاریخ جامعه پزشکی ثبت کردند.

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: روز پزشک امسال برگ سبزی تحفه تقدیر از کسانی است که در لباس‌های سخت و نفس‌گیر حفاظت از کرونا در آی سی یو و بیمارستان‌ها همه بیماران را مانند خانواده خود تصور کرده و جان بیماران را نجات دادند.

ظفرقندی اظهار کرد: با ساده انگاری و بی توجهی و بدون عزم جدی و ملی و بدون حمایت گسترده، این مسیر به سر منزل مقصود نمی‌رسد. پس در دوراهی تحمیل باید شجاعانه به اصول پرداخت و تصمیم درست و منطبق بر سلامت مردم را اتخاذ کرد.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =