احتمال وقوع سیلاب‌های تابستانه در گلستان/ آب سد بوستان رهاسازی می‌شود

شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد از یکم تا پنجم مردادماه احتمال رگبار شدید نقطه‌ای و وقوع سیلاب‌های ناگهانی در استان پیش‌بینی می‌شود و مردم در این مدت از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اعلام کرد که با توجه به هشدار سطح زرد شماره ۱۶ اداره کل هواشناسی استان گلستان، از چهارشنبه اول مرداد تا یکشنبه ۵ مرداد،  سامانه بارشی در استان فعال می‌شود که احتمال رگبار شدید نقطه‌ای و سیلاب‌های ناگهانی پیش بینی شده است.

همچنین با توجه به ماهیت بارش‌های فصلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و افزایش نسبی سطح آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

این شرکت از مردم استان و گردشگران خواسته در این مدت در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.

رهاسازی بخشی از آب سد بوستان از فردا

آب منطقه‌ای استان هم چنین اعلام کرده بخشی از آب ذخیره سد بوستان، با هدف کنترل و تنظیم آب مخازن سدها و تامین آبی کشاورزان، از صبح چهار شنبه اول مرداد ماه تخلیه می‌شود.

این رهاسازی تا اطلاع بعدی ادامه دارد و در همین راستا از همه کشاورزان و اهالی منطقه تقاضا می‌شود از نزدیک‌شدن به مسیر رودخانه‌ها و محدوده مخازن سدها و شبکه آبیاری و زهکشی خودداری کنند.

همچنین با هدف فراهم شدن شرایط رفت و آمد کشاورزان روستاهای پایاب سد بوستان به اراضی کشاورزی، تخلیه آب از سد بوستان رور چهارشنبه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ عصر با دبی ۳ تا ۴ مترمکعب بر ثانیه و از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه لغایت ۸ صبح پنجشنبه با دبی ۲۰ تا ۲۵ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =