واحدمرکزی خبر: معاون جلال طالبانی رئیس جمهور عراق روز دوشنبه اعلام کرد دلیل تظاهرات در عراق با دیگر کشورهای عربی تفاوت دارد.

 طارق الهاشمی گفت  تظاهرات اعتراض آمیز مردمی در عراق به منظور بهبود شرایط زندگی شهروندان این کشور است و با قیام های مردمی در دیگر کشورهای عربی تفاوت دارد.

 الهاشمی در بیانیه ای که دفتر وی امروز آن را منتشر کرد افزود  تسریع در برقراری زندگی مطلوب برای شهروند عراقی می تواند به تحقق ثبات و آرامش در این کشور منجر شد.

 وی در همین حال پاسخگویی و برآورده کردن خواسته های معترضان عراقی را امری ممکن دانست. معاون سنی رئیس جمهور عراق در ادامه اظهار داشت  صبر مردم تمام شده است و تا ابد نمی توانند منتظر وعده هایی باشند که هیچیک از آنها هنوز محقق نشده است.

مردم نمی توانند همچنان به سخنان شیرین مسئولان عراقی که با عمل شان تناقض دارد دلخوش کنند ، دیگر هیچ توجیه و بهانه ای برای به تاخیر افتادن حل مشکلات مردم عراق وجود ندارد.

 عراقی ها از بیست و پنجم فوریه قبل تاکنون هر جمعه به منظور تحقق خواسته هایشان درباره ارائه خدمات عمومی ، تحسین و بهبود شرایط اقتصادی ، آزادی بازداشت شدگان ، مبارزه با فساد ، حل مشکل بیکاری ، ایجاد فرصت های کاری و احترام به حقوق انسان و آزادی تظاهرات می کنند. از طرف دیگر الهاشمی درباره خروج فهرست العراقیه از ائتلاف دولت کنونی در عراق تصریح کرد  راهکارها و گزینه هایی بهتر از خروج از دولت ائتلافی نیز وجود دارد.

 این مسئول عراقی ابراز امیدواری کرد همه احزاب و گروه های مشارکت کننده در دولت به تعهدات خود پایبند باشند. الهاشمی که خود نیز از اعضای فهرست العراقیه است تاکید کرد  این حزب نتایج یا عواقب سیاست های اشتباه یا فردی را به دور از آن چه که در چهارچوب شراکت ملی بر آن تاکید شده است تحمل نخواهد کرد.

 فهرست العراقیه که ایاد علاوی ریاست آن را بر عهده دارد به تازگی درباره اتخاذ تصمیمات مختلف از جمله خروج از دولت هشدار داد. اعضای این فهرست تهدید کردند اگر گروه های سیاسی شرکت کننده در دولت به طرح ابتکاری مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق که نوامبر گذشته به بحران تشکیل کابینه پایان داد پایبند نباشند به تصمیمات دیگری از جمله خروج از دولت متوسل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری شین هوا از بغداد ، بر اساس طرح ابتکاری بارزانی ، علاوی باید ریاست شورای ملی سیاست های راهبردی عراق را بر عهده گیرد ولی فهرست العراقیه نوری المالکی نخست وزیر عراق و هم پیمانان وی را به بی توجهی به این اصل متهم می کنند. 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =