یک کارشناس مسائل بین المللی معتقد است تغییر حکام مستبد منطقه با تحرکات نظامی،مخصوصا" از خارج از کشور راه دستیابی به تحقق حاکمیت مردم و دموکراسی و برقراری حکومت مستقل و آزادیخواه نیست.

 نصرت الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن در یادداشتی برای خبر نوشت :با گذشت زمان زوایای نهفته بیشتری از برخورد دوگانه غرب و در راس آن آمریکا با تحولات کشورهای عربی و شمال آفریقا و ربایش حرکتهای مردمی در این مناط دریجا" برای عموم مردم جهان اشکار میشود.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن خواست مردم در قضایای بحرین و یمن و نیز دخالت نظامی در لیبی با دلایل انساندوستانه از این قبیل هستند،تصریح کرد می توان دو درس مهم از این تحولات گرفت.

تاجیک در ادامه افزود :اولا" غرب بدنبال منافع خود در کشورهای نفت خیز منطقه است که خود سر سلسله جدیدی از تحولاتی در روابط بین الملل خواهد شد و در این راستا مسائل ارزشهای انسانی دستاویزی بیش نیست. ثانیا" دولت دموکراتها در آمریکا در قبال منافع آمریکا در این کشورها با جمهوریخواهان فرقی ندارد و اوباما نیز همانگونه رفتار کرد که جرج بوش در عراق عمل نمود.

او اظهار داشت با استفاده از این دونکته میتوان سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه را طراحی نمود. تغییر حکام مستبد منطقه با تحرکات نظامی و مخصوصا" از خارج از کشور راه دستیابی به تحقق حاکمیت مردم و دموکراسی و برقراری حکومت مستقل و آزادیخواه نیست.16146

 

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =