یک کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این وضعیت مطلوب برای آمریکا نیست که عده ای جوان مسلمان و معتقد خاورمیانه به خیابانها بریزند و حکومتهای دست نشانده آمریکا را سرنگون کنند.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با خبر پاسخ این سوال را که آیا آمریکا با توجه به نارضایتی های موجود، قصد تعویض رهبران و دیکتاتورهای جهان عرب را داشته است،اینچنین می گوید:این مسئله واقعیت دارد که تاریخ مصرف برخی از سران عرب به پایان رسیده است و آمریکایی ها نیز به این واقعیت پی برده اند.

وی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که آمریکایی ها به اعتراضات موجود در جهان عرب واقف بوده و در فکر چاره بوده اند. اما دولتمردان آمریکا در تلاش بودند تا در وضعیت مطلوب تر دست به تغییرات بزنند. وضعیت مطلوبی برای آمریکا نیست که عده ای جوان مسلمان و معتقد خاورمیانه به خیابانها بریزند و حکومتهای دست نشانده آمریکا را سرنگون کنند، چرا؟ چون ممکن است در این کشورها همان اتفاقی رخ دهد که در ایران افتاد.

ایزدی بر این اعتقاد است  در ایران بعد از انقلاب حکومتی مردمی مستقر شد که دیگر اجازه نمی داد آمریکا از منابع طبیعی ایران سوء استفاده کند و ایران دیگر همپیمان آمریکا نبود. این تجربه برای آمریکایی ها بسیار گران بود. بنابراین ریسک خیلی بزرگی است که آمریکا خودش چنین حرکتی را ایجاد کند.16146

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =