یک نویسنده مشهور آمریکایی اظهار داشت در شرایطی که حرف و حدیث ها در خصوص تحریم هوایی لیبی ادامه دارد، کم نیستند کسانی که با سرعت از احتمال توسل به گزینه نظامی علیه این کشور خبر می دهند.

دویل مک مانوس، نویسنده لس آنجلس تایمز، می نویسد:هفته جاری که از راه برسد نمایندگان کنگره ایالات متحده برای تنبیه معمر قذافی ساده ترین و البته کوتاه ترین مسیر را انتخاب خواهند کرد: تحریم هوایی یا همان ممنوعیت پرواز بر فراز آسمان لیبی.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه نه مک کین و نه جان کری در جامه رئیس کمیته سیاست خارجی سنا به یک نکته توجه نکردند،تصریح کرد این نکته ان است که اعلام منطقه ممنوع پرواز در حقیقت اعلام جنگ است و ما در افغانستان و عراق هنوز حضور نظامی داریم در شرایطی که ایالات متحده بخواهد برای بررسی اوضاع جنگنده های خود را بر فراز لیبی به پرواز درآورد، باید با سیستم نظامی و هوایی این کشور درگیر شود و این حرکت هم به ذات به معنای آغاز جنگ است.

وی در ادامه افزود: واشنگتن نمی تواند حضور خود را در جنگ محدود کند. هر بار سخن از جنگ و نبرد نظامی به میان آمده حتی اگر بحث استراتژی کوتاه مدت و تنبیهی هم در میان بوده باز به جنگی تمام عیار بدل شده است.واشنگتن همواره بر سر دو راهی در این قبیل شرایط گرفتار امده است. همین دو راهی است که به نوعی افسران و چهره های عالی رتبه پنتاگون را برای اعلام منطقه ممنوع پرواز دودل کرده است.16148

 

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =