افزایش مسئولیت اجتماعی و اعتمادسازی، بستر ساز کاهش ارتکاب جرایم

مسئولیت اجتماعی و اعتمادسازی، دو شاخصی است که توجه بیشتر به آن می تواند در فراهم کردن بستر کاهش ارتکاب جرایم موثر باشد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم‌ دادگستری استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با تاکید به این موضوع ادامه داد : پاسخگو بودن مسئولان یکی از مقوله های اعتماد سازی است ، با توجه به گستردگی حوزه کاری در این دو بخش ، قطعا نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه های مربوطه هستیم. 
« محسن خیرمند » با بیان اینکه استان مرکزی به دلایل متعدد از نظر سرمایه اجتماعی در رتبه خوبی در بین استان های کشور قرار ندارد که صنعتی بودن اراک و استان را می توان یکی از علت های مهم دانست ، افزود : افزایش هزینه ارتکاب جرم از برنامه‌های دادگستری استان مرکزی در راستای کاهش آمار جرائم می باشد .
وی تصریح کرد : مقابله با سرقت ، جرایم خشن و تصرف اموال دولتی با جدیت دنبال می‌شود و افرادی که به جرم سرقت زندانی می‌شوند ، از شروع رسیدگی تا زمان اجرای حکم از هیچ تسهیلاتی مانند مرخصی و آزادی مشروط برخوردار نمی‌شوند .                

۵۰ درصد از پرونده های قضایی استان با بزه خشونت مرتبط است 
خیرمند به مرتبط بودن ۵۰ درصد از ده عنوان اول اتهامی در پرونده‌های قضایی استان با بزه خشونت اشاره کرد و گفت : علت ۵۰ درصد دیگر پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان مرکزی به موضوعات مالی از قبیل سرقت ، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع مربوط می‌شود.
سرپرست معاونت پیشگیری دادگستری کل استان مرکزی کنترل و کاهش خشونت های خانگی و دیگر انواع آن را از دیگر برنامه های دستگاه قضایی استان عنوان کرد و ادامه داد : آگاه نبودن بسیاری از مردم به قوانین و از سوی دیگر نقص و تورم قانون در کشور از مشکلاتی است که نمی توان انکار کرد و برنامه ها در راستای کاهش ارتکاب جرایم را با چالش مواجه می کند. 
وی تشدید برخورد با خرده فروشی مواد مخدر و ساماندهی پارک های استان را از برنامه هایی اعلام کرد که با همکاری نیروی انتظامی و و پلیس مبارزه با مواد مخدر در تابستان امسال با جدیت بیشتری اجرا خواهد شد.
خیرمند در خصوص تجمع و اعتراض های کارگری استان و انتقادها نسبت به نحوه برخورد با آن تاکید کرد : مطابق قانون باید برای برگزاری هر تجمعی مجوزهای لازم اخذ شود ، اگرچه با اهداف مشروع و مطالبه صنفی برگزار شود ، اما امکان هر گونه وقوع جرم و برهم زدن نظم عمومی نیز وجود دارد . در سال جاری با سرعت و دقت بیشتری در این حوزه ورود خواهیم کرد تا زمینه برای پیگیری صحیح و موثر مطالبات کارگری استان فراهم شود.          
وی در ادامه صحبت های خود گفت : مرکز مهر والدین ویژه ملاقات کودکان طلاق با والدین خود از چند سال گذشته در این استان راه‌اندازی شده که مشاوره مددکاران این مراکز باعث ازدواج مجدد تعداد قابل توجهی از زوج‌ها شده است.
خیرمند ادامه داد : دستگاه قضایی استان مرکزی علاوه بر اعزام معتادان متجاهر به مراکز ترک اعتیاد، خانواده‌ این افراد را نیز با هدف پیشگیری از وقوع جرم تحت حمایت خود قرار می دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =