ورود آژانس بین‌المللی تست در نمونه‌های مخفی شده وزنه‌برداری در زمان آیان

فارس نوشت: آژانس بین‌المللی تست نخستین قدم را برای بررسی نمونه‌های مثبت مخفی شده وزنه‌برداری در زمان ریاست تاماش آیان برداشت.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) نخستین اقدامات را برای بررسی ده‌ها نمونه دوپینگ مثبتی که در زمان ریاست تاماش آیان مخفی شده بود، برداشت.

IWF مدارکی را به آژانس بین‌المللی تست (ITA) ارائه کرده که تحقیقات مستقلی را در خصوص فساد در وزنه‌برداری به وسیله ریچارد مک‌لارن آغاز کرده بود.

ویتولد بانکا رئیس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) در بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان با یافته‌های تیم مک‌لارن وحشت‌زده شده است.

پیش از این در گزارشی که مک‌لارن ارائه کرده بود به مخفی شده 40 نمونه دوپینگ اشاره شد که این ورزشکاران باید مدال‌های جهانی و قاره‌ای خود را پس دهند. مدارک و شواهد هفته گذشته به وادا ارسال شده است. وادا همچنین از تیم مک‌لارن خواست تا یافته‌های خود را که برای عموم مطرح نشد در تاریخ 4 ژوئن (15 خرداد) منتشر کند.

این یافته‌ها که ممکن است نیاز به تحقیق بیشتر داشته باشد در یک گزارش جداگانه به کمیسیون نظارت و یکپارچگی IWF، که به ریاست رئیس جمهور موقت اورسولا پاپاندریا فرستاده می‌شود.

پاپاندریا در این باره گفت: من از پشتیبانی وادا برای تحقیقات مستقل که قبلاً انجام شده و در حال انجام است، با هدف کشف موارد نادرست و انجام اصلاحات استقبال می‌کنم. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تجزیه و تحلیل اطلاعات را از تیم مک لارن آغاز کرده و دوره 2009 تا 2014 را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آذربایجان و ترکیه در میان کشورهایی هستند که از فساد دوپینگ در زمان آیان سود بردند.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =