مصری: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان طرح است /شفافیت فقط برای مجلس نباشد

نماینده مجلس یازدهم گفت:شفاف بودن آرای نمایندگان مجلس در مسائلی همچون رای اعتماد به وزرا و نظر نمایندگان درباره استیضاح‌ و تحقیق و تفحص ضرورت دارد.

عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح شفافیت آراء به خبرآنلاین گفت: به نظر من در مسائلی که ضرورت دارد باید آرای نمایندگان مجلس علنی و شفاف باشد؛ مسائلی همچون رای اعتماد به وزرا، نظرشان درباره استیضاح‌ و تحقیق و تفحص و حضور و غیاب در جلسات مجلس اهمیت دارد و شفافیت در این موضوعات پسندیده است.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> پارلمان یازدهم در دو راهی؛ مخفی یا علنی شدن رأی نمایندگان

وی با بیان اینکه ضرورتی ندارد رای نمایندگان در جریان بررسی همه طرح ها و لوایح شفاف باشد، تصریح کرد: اعلام نظر نمایندگان مجلس درباره هر یک از مواد قانونی واقعا ضروری نیست چراکه برای مردم هم قابل اهمیت و اثربخش نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان ماده از فلان طرح است اما در بحث های عمومی همچون مباحث سیاسی و اقتصادی این شفافیت خوب است.

مصری تاکید کرد: البته نکته قابل توجه این است که شفافیت در همه نهادهای کشور می تواند مفید باشد. چرا مردم از جزئیات رای و نظر اعضای هیئت دولت درباره مصوبات آن چیزی ندانند؟ یا در دیگر نهادهای سیاسی؟

وی افزود: دولت هم هر هفته جلسه دارد و ۱۰ تا ۱۵ مصوبه از آن بیرون می آید اما عده ای فقط به دنبال شفافیت در مجلس هستند درحالی که شفافیت آرا باعث می شود مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه و محرومان نظر مسئولان خود را درخصوص متوجه شوند چه نظری برای آنها داده می شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا اتفاقاً خیلی هم مهم هستش و باید تمام فعالیتهای نماینده ها در مجلس مشخص باشه
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    شفافیت برای همع ه قوا..
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    عبدالرضا مصری: "برای مردم توفیری ندارد که کدام نماینده مخالف یا موافق فلان ماده از فلان طرح است" کی نظر مردم رو پرسیدید؟! برای من به عنوان یک نفر از مردم توفیر دارد. در مورد دولت. اعضای کابینه را مردم انتخاب نمیکنند، اما نمایندگان مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند. پس باید از تک تک آنها شناخت بوجود آید. اطلاع از رای و نظر نمایندگان در مجلس به شناخت مردم از آن نماینده بسیار کمک می کند.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا هر کسی به راحتی جرئت می کند از طرف ملت حرف بزند!!!این یمی از عادت های بد مسئولان ماست
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    اتفاقن شفافیت مهم است!! چون بارها قانونی تصویب میشه که کاملن به ضرر مردم است! و ما میخواهیم بدانیم چه کسانی به آن رای داده اند!!
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    جمله ایشان را بازنویسی می کنم: وقتی کلیت مجلس برای مردم اهمیتی ندارد و در انتخابات آن مشارکت کمی داشته اند چرا باید رای این نمایندگان برایشان مهم باشد؟
  • صالحی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    بالاخره شفافیت بهتره از نمایندگان مجلس شروع بشه تا مسئولیت کارشان را به عهده بگیرند
  • کمال IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    شفافیت آرا در دموکراسی ها ضروری و البته مفید است اما در غیردموکراتیک ها مثل یه چاقوی دولبه هست؛ حتی بدتر در کل زیاد فرقی نداره ولی دروغگو و راستگو مشخص میشه؛ البته اینکه چی به سر راستگو هم میاد خودش داستانیه