امام جمعه موقت تهران با تاکید بر توجه به شعار «جهاد اقتصادی» گفت: جهاد اقتصادی بر آحاد مردم و دولتمردان ما یک وظیفه سنگین و حکم حکومتی است که ولی امر دستور داده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های اولین نماز جمعه تهران در سال 90، مراقبت از اولویت‌ها را یکی از الزامات پیروزی در جهاد اقتصادی دانست و افزود: باید به متن بپردازیم و از حاشیه‌ها پرهیز کنیم.

گزیده سخنان وی را به نقل از ایسنا می​خوانید:

  • بزرگ کردن مسائل حاشیه‌ای و ایجاد نگرانی برای مردم، مانع رسیدن به پیروزی‌ها در جهاد اقتصادی است.
  • داشتن ایمان و اعتقاد از الزامات جهاد اقتصادی است. کفار زحمت کشیده‌اند و به پیشرفت‌های علمی دست یافته‌اند ولی آن چه ما را ما کرده است ایمان و اعتقاد ماست. ایمان است که انسان را از تضییع عمر، هرزگی و بطالت دور می‌کند.
  • هم‌گرایی و همدلی مردم با یکدیگر، مردم با نظام و مسوولان با یکدیگر از دیگر الزامات جهاد اقتصادی است. اگر وحدت باشد خداوند قول پیروزی داده است ولی در تنازع، فشل قطعی است. دولت با مجلس و دولت و مجلس با قوه قضاییه باید دست به دست هم بدهند و مشکلات خود و گله‌هایی که از همدیگر دارند را با حرف شنوی از رهبر حکیم در خلوت‌ها حل کنند و اختلافات خود را به صحنه مردم نکشند.  
  • جهاد اقتصادی یک عبادت است که به دنبال آن برکات زیادی خواهد داشت. بیکاری عامل فساد، گرایش به مواد مخدر، پرخاشگری و بیماری‌هاست و اگر بخواهیم کشور ما خداپسند و بستر ظهور امام زمان (عج) باشد باید با یک حرکت جهاد گونه و بسیج گونه وارد عرصه شویم.
  • هدفمند کردن یارانه‌ها جزو اسطوره‌هایی بود که سالیان سال آرزوی اجرای آن وجود داشت ولی جرات، جسارت، توکل و اعتقاد به حمایت مردم تا کنون پیش نیامده بود که در سال 89 با عنایات امام عصر (عج) و عنایات خاص خدای امام زمان (عج)، مردم همتی را که همیشه داشتند نشان دادند و مسوولان اطمینان دادند که مشکلات را تحمل می‌کنند و در نتیجه دولت و مسوولان با اعتماد به ملتی بزرگ این امر را پیاده کردند که آثار نقدی زیادی داشت.
  • تمام جنگ‌های منطقه‌یی زیر سر غربی‌هاست و ما امروز کشتارهای آن‌ها که با واسطه یا بی‌واسطه انجام می‌دهند را می‌بینیم.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =