فارس: یک روزنامه انگلیسی جزئیات طرح نظامی غرب برای سرنگونی معمر قذافی را چاپ و منتشر نمود که در آن ناتو فرماندهی عملیات را برعهده خواهد داشت.

روزنامه انگلیسی "تایمز "، پژوهشی را منتشر نموده که آن را چهارتن از کارشناسان برجسته این روزنامه تهیه و تدوین نموده‌ و در آن آمده است که شب گذشته به نیروهای دریایی و هوایی آماده باش کامل داده شده است و این تصمیم پس از مدت‌ها تردید درباره اقدام علیه لیبی اتخاذ و تصمیم گرفته شده که ناتو مسئولیت عملیات را برعهده داشته باشد و به کارشناسان ناتو دستور داده شد که درصدد تهیه نقشه‌ای برای عملیات نظامی باشند.

بر این عملیات نام "امی " گذاشته شده و در ابتدا قرار است، 13 جنگنده "تایفون " و 30 جنگنده "کانینگزبی " نیروی هوایی انگلیس حملات را آغاز کنند تا در مراحل بعدی جنگنده‌های "تورنادو جی آر 4 " نیز به آنها ملحق شوند.

در این راستا دو ناو انگلیسی "ویسمنستر " و "کیمبرلند " از سواحل انگلیس راه دریای مدیترانه را پیش می گیرند.

نیروهای انگلیسی در حمله خود تابع دستورات و فرمان‌های صادره از پایگاه هوایی "اکروتری " انگلیس در جزیره قبرس می‌باشند و دستور حملات از آنجا صادر خواهد شد.

منابع پنتاگون نیز اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که فرماندهی کل عملیات را ژنرال "ساموئل لوکلر " برعهده بگیرد که در ناپولی مستقر است و فرماندهی نیروی دریایی آمریکا و فرماندهی ناتو را برعهده دارد. او هم چنین فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا و آفریقا می‌باشد.

دولت انگلیس در راستای تصمیم‌گیری درباره حمله به لیبی اعلام کرده که هفت پایگاه خود را که اکثرا در جنوب ایتالیا هستند به حالت آماده باش درآورده است و قرار است، اسپانیا عملیات پشتیبانی را برعهده داشته باشد.

وزیر جنگ اسپانیا در این‌باره گفته که دو پایگاه نظامی و جنگنده‌های اف 18 خود را در اختیار ناتو قرار خواهد داد.

اما ناو هواپیمابر "شارل دوگل " فرانسه نیز در دریای مدیترانه بوده و عملیات پشتیبانی را نیز برعهده خواهد داشت و زیردریایی اسپانیایی "مسترال " در حال جمع‌آوری اطلاعات است و گشتی دریایی "فیگا " در آمادگی کامل است تا در صورت نیاز وارد عمل شود.

نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد، ناو هواپیمابر "اینترپرایز " در راه خود به سوی خلیج عدن است و فقط در صورت نیاز در حمله عیله لیبی شرکت خواهد کرد.

مقرر است، طی چند روز آینده در صورت تغییر اوضاع و شرایط ناوهای هواپیمابر آمریکا نیز وارد عمل شوند و در عملیات مشارکت داشته باشند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =