۰ نفر
۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۴:۴۸

اتحادیه آفریقا بامداد یکشنبه پس از اقدام نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه نیروهای معمر قذافی خواستار 'قطع فوری' این حملات شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از نوآکشوت، یک کمیته اتحادیه آفریقا در مورد لیبی پس از نشستی چهار ساعته در پایتخت موریتانی، همچنین از مقامات لیبی خواست 'کمک رسانی به نیازمندان' و 'حفاظت از خارجیان از جمله آفریقایی های جلای وطن کرده مقیم لیبی' را تضمین کند.
این نهاد بر ضرورت 'انجام اصلاحات سیاسی لازم برای از بین بردن علل بحران فعلی' تأکید کرد اما در عین حال، خواستار 'خویشتنداری' جامعه بین الملل برای جلوگیری از 'پیامدهای انسانی جدی' شد.
کمیته مزبور همچنین اعلام کرد که در تاریخ 25 مارس نشستی در پایتخت ایتوپی با حضور نمایندگان اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد برای تعیین 'مکانیسم مشورت و اقدام هماهنگ' با هدف حل بحران لیبی برگزار خواهد کرد.
کمیته اتحادیه آفریقا در مورد لیبی، از سران پنج کشور آفریقایی تشکیل می شود اما در اجلاس نوآکشوت، تنها روسای جمهوری موریتانی، مالی و کنگو شرکت کرده و نمایندگی آفریقای جنوبی و اوگاندا را وزیران خارجه این دو کشور به عهده داشتند.48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
    0 0
    برن بمیرن!