نماینده اتحادیه تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش اعلام کرد تغییرات ایجاد شده در ترکیب این شورا نشانگر رویکرد دولتی آن نیست.

حبیب کاوش در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره فعالیت شورای صنفی نمایش جدید اظهار داشت: «نخستین جلسه شورای صنفی نمایش در محل اتحادیه تهیه‌کنندگان برگزار شد و در اولین جلسه همه جزئیات مربوط به آئین‌نامه اکران سال 90 مورد بررسی قرار گرفت.»

او در مورد مطالعه آئین‌نامه تنظیم شده از سوی خانه سینما گفت: «کلیت این آئین‌نامه را خود ما در سال 80 و زمانی که آقای منوچهر محمدی در خانه سینما مسئولیت برعهده داشتند تنظیم کرده بودیم و آئین‌نامه جدید خانه سینما نیز تفاوت چندانی با آن متن نداشت. به طور کلی سعی کردیم روح قالب در آئین‌نامه را در نظر داشته باشیم و صرفاً ایرادهای موجود را برطرف کنیم.»

کاوش تاکید کرد تفاوت چندانی بین آئین‌نامه تنظیم شده از سوی خانه سینما و آئین‌نامه تصویب شده وجود ندارد.

او با رد نظارت دولت در جریان اکران فیلم‌های سینمایی گفت: «اصلاً چنین نیست که با شروع به کار شورای صنفی جدید اکران در دست مدیران دولتی سینما قرار بگیرد. ما با این مسئله مخالف هستیم زیرا سینمای ایران سال‌ها قبل چنین تجربه‌ای را از سر گذراند و خود ما تلاش کردیم بخش صنفی سینما مسئولیت اکران را برعهده بگیرد.»

او در مورد محل برگزاری جلسات شورا گفت: «از ابتدا هم اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران محل برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش بود که بعد از بروز اختلافاتی میان آنان جلسات به محل خانه سینما منتقل شد.»

کاوش گفت: «نه تنها شورای صنفی نمایش در شرایط کنونی دولتی نشده، بلکه آزادتر هم شده است. بازار گسترده‌تری برای آثار سینمایی در این آئین‌نامه در نظر گرفته‌ایم.»

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =