۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۵

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران: محدودیت ما در نصب دوربین فقط در درون کلاس‌های درس است

زکریا یازرلو در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به رویکرد آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به نصب دوربین در مدارس پایتخت، گفت: ما با استفاده از هر وسیله‌ای از جمله دوربین، بلوتوث و تلفن‌همراه و یا هر رسانه‌ای که آموزش و پرورش را در دستیابی به تعلیم و تربیت اسلامی جلو ببرد، موافقیم.

وی ادامه داد: البته بحث نصب دوربین در مدارس، حال و هوای دیگری دارد و این پرسش مطرح است که آیا در مدارس دخترانه، دوربین مداربسته نصب شود یا خیر.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران افزود: هم‌زمان با طرح چنین بحث‌هایی، هم اکنون برخی مدارس دخترانه هستند که خوشبختانه تحت پوشش طرح شاداب‌سازی قرار دارند، بدین‌گونه که با همت انجمن‌های اولیا و مربیان، هیأت امنای مدارس و مؤسسان مدارس غیردولتی، حریم این مدارس از نگاه‌های دیگران مصون نگه داشته شده و دانش‌آموزان دختر در آن مدارس آزادانه فعالیت می‌کنند، لذا در این مورد ما برای نصب دوربین تنها در درون کلاس محدودیت داریم.

وی در پایان تصریح کرد: به لحاظ قوانین نیز مشکلی در این زمینه نداریم. البته تنها یک خلأ قانونی وجود دارد که رفع آن را نیز از طریق شورای عالی آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم.

مدرسه خانه دانش آموزان نیست
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: من موافق نصب دوربین مدار بسته در مدارس هستم و معتقدم نصب دوربینها محیط ناامن برای دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند.

محمد بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه در هیچ مصاحبه‌ای عنوان نکرده که در مدارس شهر تهران دوربین مدار بسته نصب می‌شود، گفت: بنده به عنوان یک کارشناس و نه معاون پرورشی معتقدم که استفاده از دوربین مداربسته در هزاره سوم برای اعمال مدیریت بهتر است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران در راستای تأیید صحت نظریه خود افزود: معاونان و مدیرمدرسه از طریق این تکنولوژی به طور مثال می‌توانند شوفاژهای مدرسه و سالم بودن آن را کنترل کنند و یا بر رفتار دانش‌آموزان نظارت داشته باشند. ثبت حرکات دانش آموزان موجب آرامش رفتاری آنان شده و امکان خطای دانش آموزان را نیز به صفر می‌رساند.

بنیادی با تأکید براینکه محیط مدرسه یک مکان شخصی و خصوصی مانند خانه نیست که کنترل آن موجب ناراحتی دانش آموزان شود، گفت: دوربین مداربسته منافاتی با فضای مدرسه و کار دسته‌جمعی ندارد و به نظر من به جای منسوخ کردن فعالیت معاونان مدرسه به کار فیزیکی، باید این تکنولوژی در هزاره سوم توسعه و گسترش یابد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و مدیران ارشد وقت وزارت آموزش و پرورش معتقدند که نصب دوربین‌های مداربسته موجب بروز رفتارهای غیرعادی از سوی دانش آموزان می‌شود و تحرک و نشاط را از آنان می‌گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
    0 0
    آموزش و پرورش ما این همه مشکل داره فکر می کنم تجهیر مدارس، افزایش فضای آموزشی و ورزشی یا پرداخت حقوق معلمان دارای اولویت بیشتری باشه. معلوم هست در این کشور چه خبره؟
  • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۰
    0 0
    بهتر راه کنترل دانش اموزان است
  • بدون نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
    0 0
    اینهافقط تو فکرحاشیه هستند