۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۵

ایرنا:رییس دولت موقت لیبی خواستار ادامه مقاومت مردم برضد قذافی تا خروج وی از کشور شد.

'مصطفی عبدالجلیل' وزیر دادگستری مستعفی لیبی شنبه شب در گفت وگو با شبکه الجزیره، مردم معترض لیبی را به ادامه مقاومت در برابر معمر قذافی تشوق کرد .
وی همچنین خواستار تشکیل یک دولت موقت ملی در شهر بنغازی تا آزاد شدن طرابلس شد .
وزیر مستعفی دادگستری لیبی با اشاره به اینکه وی به عنوان رییس دولت موقت انتخاب شده است، گفت که 'عبدالحفیظ' رئیس سندیکای وکلا به عنوان سخنگوی رسمی دولت موقت انتخاب شد.
وی خاطرنشان کرد: به ترتیب به اوضاع در کشور و نوشتن قانون اساسی و تعیین پرچم و سرود ملی پس از آزادی سایر بخش های لیبی همت خواهد کرد .
رئیس دولت ملی موقت لیبی با اشاره به ادامه تماس با سایر نیروهای معترض در مناطق مختلف لیبی گفت که 'عبدالفتاح یونس' وزیر کشور مستعفی لیبی به رغم درخواست قذافی و دار و دسته او، مبنی بر حمله به معترضین به آنها تعرض نکرد .
وی افزود: دولت موقت ملی لیبی دربرگیرنده شخصیت های نظامی و غیرنظامی می باشد که در یک دوره زمانی که از سه ماه بیشتر نخواهد شد، اداره کشور را بعهده خواهد گرفت تا پس از آن یک انتخابات آزاد و بی طرف برگزار کند.
عبدالجلیل افزود: مردم لیبی اعضای مجلس و رئیس جمهور خود را بطور دمکراتیک و بر اساس روابط بین المللی و نیز احترام گذاشتن به تمامی ادیان، انتخاب خواهند کرد .
وی تاکید کرد که در باره خروج 'معمر قذافی' از لیبی هیچ بحث و عقب نشینی در کار نیست، زیرا این خواسته جوانان لیبی است که به هیچ وجه قابل مناقشه و معامله نیست.
مصطفی عبدالجلیل با اشاره به تلاش معمر قذافی و بکارگیری مزدوران و خارجی ها برای نابودی کشور لیبی گفت که این مطلب توسط رسانه ها به اثبات رسیده است .
وی با تاکید به اینکه به هیچ وجه نمی شود خون شهدای لیبی را فراموش کرد،اعلام کرد که شهدای قیام مردم لیبی در بهشت می باشند و سرنوشت قذافی دوزخ است.
وی با اشاره به اینکه از مقابله جوانان با قذافی طاغوت ستایش کرد، از سایر مردم لیبی در غرب این کشور خواست تا به مجاهدتهای خود ادامه دهند.
رییس دولت موقت لیبی افزود: در باره خروج قذافی از لیبی به هیچ وجه عقب نشینی نخواهیم کرد و در این راستا همگان آماده کشته شدن در راه میهن می باشند.
وی تاکید کرد که معمر قذافی بخاطر تمامی کارهائی که انجام داده است، بازخواست خواهد شد ولی به افراد قبیله او کاری نخواهیم داشت .
مصطفی عبدالجلیل با اشاره به اینکه معمر قذافی، مردم را به کشتن داده و پول آنها را چپاول کرده است، گفت که تمامی مردم لیبی بایستی با وی بجنگند تا او را از کشور بیرون کنند و خاک کشور را آزاد کنند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =