واحد مرکزی خبر:سفیر لیبی در آمریکا از تشکیل یک دولت موقت به ریاست مصطفی محمد عبدالجلیل وزیر دادگستری سابق لیبی برای بدست گرفتن قدرت در این کشور پشتیبانی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر در پی ترک بخشی از مناطق شهر طرابلس از سوی نیروهای پلیس ، کنترل معمر قذافی بر ضعیف تر شده است. روزنامه قورینا در سایت اینترنتی خود نوشت وزیر دادگستری سابق لیبی رهبری یک دولت انتقالی را در شهر بن غازی دومین شهر بزرگ لیبی پس از طرابلس در شرق لیبی که کنترل بیشتر قسمت های آن از دست نیروهای دولتی خارج شده است بر عهده گرفته است. علی اوجلیل سفیر لیبی در واشنگتن که چند روز پیس از دولت قذافی کناره گیری کرد گفت: من از دولت انتقالی جدیدی که مصطفی محمد عبدالجیل تشکیل داده پیشتیانی می کنم.

وی گفت: ما می خواهیم تا آزادی کل لیبی که امیدوارم در آینده بسیار نزدیک حاصل شود از دولت انتقالی پشتیبانی کنیم.

ابراهیم دباشی معاون سفیر لیبی در سازمان ملل متحد که یکی از نخستین دیپلمات های لیبی بود که از دولت جدا شد ،اعلام کرد هیئت نمایندگی لیبی در سازمان ملل از دولت موقت به ریاست عبدالجلیل پشتیبانی می کند. وزیر دادگستری سابق لیبی تشکیل دولت انتقالی در شهر بن غازی را به منظور اتحاد مجدد لیبی اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن سفیر لیبی در امریکا در ادامه افزود: ابوجلیل فرد صادقی است که اطمینان دارم حمایت همه مردم لیبی و جامعه بین المللی را بدست خواهد اورد.16346

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =