۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶

محسن خلیلی عراقی

شرایط اقتصادی کشورها بیش از انقلاب صنعتی تفاوت چشمگیری با یکدیگر نداشت. صنعت مدرن با ارتقاء باورنکردنی بهره‌وری، رشد شدید میزان تولید، عرضه محصولات و خدمات بدیع سبب پیشرفت سریع اقتصادی جدید و انباشت ثروت و اقتدار در بخشی از جهان و سلطه آنان بر دیگر کشورها گردید. از آن پس صنعت به عاملی کلیدی در ایجاد و افزایش ظرفیت‌ها، قابلیت‌های اقتصادی، رفاه جوامع، امید به آینده، امنیت، اقتدار ملی، بهره‌وری و توسعه همه‌جانبه جوامع بدل گردید بطوریکه بهره‌گیری حداکثری از دستاوردها و سرمایه‌های ملی بدون صنعتی شدن کشورهای دیگر میسر نبود. در تمام جوامع موفق دولت‌ها و بخش خصوصی نقش‌های اساسی در توسعه صنعت را برعهده داشته‌اند. کشور ما ایران نیز دستاوردهای برجسته و ارزشمندی در توسعه و تحکیم زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های صنعتی داشته است، هر چند هنوز هم زمینه‌ها و فرصت‌های بسیاری برای پیشرفت در صنایع وجود دارد. هدف ما صنعتگران همسو با دولت ایجاد جامعه‌ای پیشرفته، مرفه، عادلانه، اقتصادی قوی و تقویت عزت و اقتدار ملی است، ما تمامی تلاش‌مان را برای پیشرفت هر چه بیشتر صنعت کشورمان بر پایه‌های دانایی، پایداری، رقابت‌پذیری جهانی، ارتقا فناوری‌های روز و افزایش هر چه بیشتر سهم صنعت در تولید ملی بکار می‌بندیم. در این راه اصول زیر راهنمای ما در تحقق این هدف والا است.

تعامل با دولت

ما به تعامل سه جانبه بین دولت، جامعه و صنعتگران برای توسعه همه‌جانبه کشور و حفظ منافع ملی باور داشته و با مشارکت فعال در تصمیم‌سازی‌های صنعتی به دولت در تحقق چشم‌انداز 1404 و طرح‌ها و قوانین مصوب یاری می‌رسانیم.

انباشت سرمایه اجتماعی

ما صنعتگران با سازندگی، کارآفرینی، ایجاد اشتغال، تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تولیدی و توانمندی‌های تخصصی و حرفه‌ای می‌کوشیم نقشی شایسته در افزایش رفاه اجتماعی، توسعه پایدار، اشاعه فرهنگ، ارتقا و تعمیق همبستگی اجتماعی و تقویت امنیت و عدالت اجتماعی ایفا نماییم.

تقویت بخش خصوصی

تخصیص بهینه منابع، ارتقاء قابلیت رقابت‌پذیری، انجام سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و افزایش تولید ملی بدون توسعه بخش خصوصی توانمند و رقابت‌پذیر میسر نیست. ما صنعتگران به مسئولیت اجتماعی خویش و حفظ منافع تمامی ذینفعان پای‌بندیم.

تقویت اقتصاد ملی

استفاده حداکثری از سرمایه گذاری زیربنایی و ظرفیت‌های صنعتی، تعامل و هم‌افزایی صنعت با دیگر بخش‌های اقتصاد و هماهنگی و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف صنعتی و حمایت از صنایع کوچک را وظیفه خود می‌دانیم.

توسعه منابع انسانی

به اهمیت سرمایه انسانی در پیشرفت و تعالی صنعت واقفیم و یاری رساندن به تقویت نظام آموزشی و توسعه مهارت‌ها، پژوهش، فرهنگ کارآفرینی، یادگیری مستمر، جذب نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها را تکلیف ملی و انسانی خود می‌دانیم.

رتقا بهره وری و تعالی

اهمیت کلیدی ارتقا کیفیت و بهره‌وری در موفقیت کسب و کارمان و نقش مهم توسعه دانش حرفه‌ای و فناوری در تحقق این امر را می‌دانیم و برای صنایع با ارزش افزوده بالا اهمیت بسیار و اولویت قائلیم.

 توانمندسازی تشکل‌های صنعتی

ما صنعتگران با همسویی و مشترک نمودن اهدافمان و بهره‌گیری از خردجمعی و مشارکت مؤثر در فرآیندهای تصمیم‌سازی صنعتی در جهت توانمندتر کردن تشکل‌هایمان تلاش می‌کنیم.

رعایت اخلاق حرفه‌ای

رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای نقشه راه ما در جهت حفظ منافع ملی، مصالح حرفه‌ای و تنظیم روابط درونی و بیرونی حرفه ما است.

حفظ محیط زیست

ما صنعتگران حفاظت از محیط زیست و تبدیل منابع طبیعی به سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار را حفظ منافع خود و حقوق نسل‌های آینده می‌دانیم. اصول راهنما در این بخش با شرح و جزئیات بیشتری ارائه می‌گردد:

 

  • بنیانگذار بوتان و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • EMAD IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    امیدوارم خداوند سلامتی را به این شیرمرد عرصه تولید و کارافرینی عطا نماید