شخصیت متفاوت اسدالله عسگراولادی و نمونه ای از اخلاق کسب و کار

محسن کچویی، در یادداشت تازه خود با ترسیم ابعادی از شخصیت مرحوم اسدالله عسگراولادی، به نکاتی درباره الگوهای اخلاقی کسب و کار اشاره کرده است.

محسن کچویی، کارشناس و متخصص فناوری اطلاعات در گروه نخبگان خبرآنلاین نوشت: « بالاخره نماد یک تاجر موفق از نظر ما چیست و چه کسی را میتوانیم بعنوان یک فرد موفق معرفی کنیم؟ اصلا تاجر نه، یک عالم موفق،‌ یک هنرمند موفق … آیا ما در مجموع بنا داریم کسی را بعنوان فرد موفق و الگو بپذیریم یا خیر؟ »
مدیر شرکت سرمایه گذاری تیهو در یادداشت خود می افزاید: « باور کنید در تمام دنیا این را پذیرفته اند و یک توافق نانوشته وجود دارد که نمیشود دنیا را بدون الگو و بدون نشان دادن انتهای راه و نهایت توفیق اداره کرد. این خلا و این فقدان الگو، سم مهلک آینده کودکان و جوانان این کشور شده است، وقتی از آنها می پرسیم میخواهید مثل چه کسی بشوید؟ میخواهید در آینده به کجا برسید؟ جای چه کسی باشید؟ یا جوابی ندارند یا حداکثر نام هایی را میگویند که هیچ ربط یا ارتباطی با آنها و زندگی شان ندارد.»

کچویی در این یادداشت با یادی از مرحوم عسگراولادی می نویسد: « اسدالله عسگراولادی ثروتمندترین مرد ایران بود، این موفقیت نیست؟ این یعنی همان عنوانی که اغلب ما سالها در وسوسه بدست آوردن آن هستیم. صادقانه باید گفت گرچه بسیاری انکار میکنند ولی در واقع از مسیرهای نادرست و نامناسبی برای بدست آوردن این عنوان تلاش میکنند و به جای آنکه با فروش و صادرات زیره و پسته و تولید و تقویت ساختارهای مالی و صادراتی کشور به سمت این عنوان بروند ‌گاهی شرف می فروشند، ‌گاهی دین، گاهی قلم، گاهی مقام و موقعیت …. اما خیلی ها برای بدست آوردن این عنوان در حال مسابقه هستند.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    خداوند‌نویسنده‌این‌مقاله‌را‌هم.با‌عسگر‌اولادی‌فقید‌محشور‌فرماید