یک تحلیلگر اردنی پیروزی مردم مصر در سرنگونی رژیم مبارک را اثبات اراده یک ملت دانست و گفت: به زودی شاهد تحولات شگرفی در سایر کشورهای عربی و رسیدن ملت‏های عرب به خواستشان خواهیم بود.

هاشم ربابعه تحلیلگر اردنی و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری فارس تصریح کرد: فضای حاکم بر جامعه مصر در زمان "مبارک " کاملا امنیتی و اطلاعاتی بود و هیچکس باور نمی‌کرد با وجود چنین فضایی و سیطره دیکتاتوری و خفقان بر کشور، ملت مصر بتواند این چنین "حسنی مبارک " را به زانو درآورد.

وی افزود: این خواست خدا و ارده ملت بود که مبارک پس از سه دهه حکمرانی بر مصر، توسط شهروندان آزادیخواه و مومن این کشور سرنگون شد و در حقیقت، انقلاب مصر، اثبات اراده ملت در برابر طاغوت و استبداد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن تقدیر از ارتش و نیروهای مسلح در به ثمر رسیدن انقلاب مردمی مصر گفت: ارتش و نیروهای مسلح مصر نشان دادند که جزئی از مردم و قیام آنان هستند و همین مساله توانست موتور انقلاب مصر را با شدت بیشتری به حرکت درآورد.

ربابعه تصریح کرد: این سرنوشت کسانی است که خون ملتهای خود را در شیشه و با اموال آنان جیبهای خود را پر میکنند. این تحلیلگر اردنی افزود: مبارک در زمان حکمرانی خود بر مصر جنایتهای بسیاری کرد و چه جنایتی از این بالاتر که کشوری همچون مصر با داشتن ذخایر غنی آب و انرژی، در فقر بدبختی زندگی کند ولی رئیس جمهور آن به اندازه بدهی خارجی کشور سرمایه داشته باشد؟!
وی گفت: سازش و همکاری با رژیم صهیونیستی و محاصره غزه نیز از جمله جنایاتی است "حسنی مبارک " مرتکب شده و تاریخ هیچگاه چنین ننگی را فراموش نخواهد کرد.

ربابعه در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد تحولات شگرفی در سایر کشورهای عربی و رسیدن ملتهای عرب به خواستشان که همانا برخورداری از زندگی شرافتمندانه است باشیم.16346

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =