دکتر اسماعیلی لاریجانی گفت : " مردم باید هشیار باشند، سرکرده فرقه شعور کیهانی یا همان عرفان حلقه، از مفاهیم قران و دین سو استفاده می کند."

دکتر منصوری ‌لاریجانی، استاد  فلسفه و پژوهشگر ادیان با خطرآفرین خواندن عضویت در فرقه «شعور کیهانی» یا همان «عرفان حلقه» گفت: این فرقه با مطامع مادی به دنبال سواستفاده از مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس دکتر اسماعیل منصوری ‌لاریجانی با زیر سؤال بردن سلامت فعالیت‌های فرقه شعور کیهانی اظهار داشت: نظر بنده نسبت به فعالیت‌های این فرقه منفی است.

وی که سال‌ها پیش برای یکی از کتاب‌های‌ عرفان حلقه مقدمه نوشته است، افزود: سرکرده این گروه در مسئله فرا درمانی حرف‌های متناقضی را مطرح و از آیات و روایات سوء استفاده کرده بود.

منصوری لاریجانی با بیان اینکه این شبکه‌ با نام درمانگری به دنبال سرکیسه کردن مردم بوده ‌و همه فعالیت‌هایش غیرقانونی است، اظهار داشت: این فرقه در اجرای برنامه‌های خود گاهی از حدود موازین شرعی نیز عبور کرده و افراد موجه با سرکردگان این فرقه همراهی نمی‌‌کنند.

این پژوهشگر عرفان نظری تأکید کرد: زمانی که متوجه شیوه غیرقانونی فعالیت‌های این شبکه شدم، هم به آنها اعتراض کردم و هم به برخی مسئولین اطلاع دادم که طرفداران این فرقه افراد خطرناکی هستند و تا جایی که خبر دارم، فعالیت‌های این فرقه توسط مراجع قانونی متوقف شد.

وی دلیل گرایش برخی افراد به اینگونه گروه‌های انحرافی را غفلت از عرفان اهل بیت ‌(ع) خواند و گفت: اگر عرفان اهل‌بیت (ع)‌ به خوبی به جوانان و جامعه معرفی شود، دیگر کسی به دنبال پیوستن به چنین گروه‌های منحرفی نمی‌رود.

/62 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
    0 0
    درودخدابرعارف عامل آقاي دكترمنصوري واستادبزرگوارشان علامه حسن راده.
  • جویای حقیقت IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    1 0
    کاش سرسوزنی استاد دکتر محمد علی طاهری را می شناختید. ولی صد حیف که بوی تعقل و تحقیق و پایبندی به اخلاق حرفه ای خبرنگاری،به مشام نمی رسد. برای روزی که پشیمان از تهمت و افترا شوید،فکری کرده اید؟
  • همنام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    1 0
    من نمیدونم منظورتون از سر کیسه کردن مردم چیه آقای لاریجانی. اگه مسله مالیه که هیچ فرادرمانگری حق گرفتن پول یا مزایا از کسی رو نداره و این کار خلاف قسم نامه فرادرمانگریه.میشه بیشتر توضیح بدید.
  • taeb IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    jenabe hamnam master haye groh mashinhaye anchenani va daramadhaye bala ra az koja kasb mikonan?aksare masterha bi namazan va ba namahram dast midan.in erfan mikhad maro be khoda beresone
  • taeb IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 1
    به امیدروزی که مریدان طاهری پی به اشتباه خود برده و فرصت توبه وبازگشت داشته باشند.خدایا توبه مرا نیز بپذیر.