۹ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
آقای یزدی، از فروغ شروع کنیم یا اخوان‌ثالث؟

چه خوب است که می‌توان نشانه‌هایی از بلوغ را  در مدیران جوان سیما دید. آنچه امروز محسن یزدی، قائم مقام شبکه ۳ گفته اگر باور قلبی‌اش باشد، گامی بزرگ است در یک تحول فکری. بیایید یک‌بار دیگر جملاتش را مرور کنیم.

«روزگاری آن‌ها «روشنفکران» فیلم می‌ساختند و ما به محتواهای آن‌ها اعتراض می‌کردیم. آن‌ها در جواب اعتراض ما می‌گفتند شما هم در جواب، فیلم بسازید. حالا ما هم خدمت دوستان عرض می‌کنیم که چرا از پخش یک اثر این چنین آشفته می‌شوید. شما هم بجای فحاشی فیلم بسازید.»
این ها را یزدی در واکنش به انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی از پخش مستند قدیس و تخریب شخصیت احمد شاملو گفته است.

چه شگفت‌آور است که محسن یزدی عزیز این‌گونه در دو سه سال تغییر دیدگاه داده و چه خوب که چنین تحولی در عقاید او ایجاد شده است. مگر چقدر از روزی گذشته که محسن یزدی و دوستان هم‌فکرش امیر تاجیک مدیر شبکه مستند را برای پخش مستند «چنارستان» به چارمیخ کشیدند؟
او که آن روز بر مسند مسئولیت در مرکز مستند حوزه هنری نشسته بود، «چنارستان» را متهم کرد به تبلیغ رژیم پهلوی و برای پخش آن به رسانه ملی تاخت. حالا اما از گفتمان می‌گوید. از اینکه جریان روشنفکری جای ادبیات توهین نمونه‌هایی در تائید عقاید و باورهایش بسازد و عرضه کند.

این عبارت را از مردی که پخش قصه یک خیابان را برنمی‌تابید باید به فال نیک گرفت. او حالا مرد شماره ۲ شبکه سه است و حتما می‌تواند مجوز پخش این همه اثر ساخته شده قابل دفاع درباره هدایت، سیمین بهبهانی، شجریان، فروغ فرخزاد، شاملو ، گلستان و دیگر  چهره‌های فرهنگی معاصرمان را بگیرد. همه این مفاخری که به تنگ‌نظری دوستان همفکر آقای یزدی، حتی آوردن اسم‌شان روی آنتن صداوسیما جرم تلقی می‌شود.

منطقی که در آن اگر هم قرار به آوردن اسم این افراد باشد، باید هم‌ردیف‌شان قطاری از عباراتی چون خودفروخته، فریب‌خورده، درباری، غرب‌زده بیایند و تصویری که برای مخاطب می‌سازند بشود مستند اخیر درباره شجریان و همین «قدیس».

حالا که محسن یزدی قدمی به پیش گذاشته و برایش مهم است فضای مجازی اینگونه متهمش نکند به تخریب چهره‌های محبوب هنری، چه ایرادی دارد برای نشان دادن بی‌طرفی و اعتقاد به گفته‌های خودش مستندی روی آنتن ببرد درباره جایگاه و نقش یکی مثل شاملو، مهدی اخوان ثالث، میرزاده عشقی ،فروغ یا سیمین در ادبیات معاصر ایران؟

258258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    27 2
    اگر سر سوزنی به حرفهای این پایداری چیهای فوق افراطی اعتماد کنید نشان از سادگی زاید الوصف است ،پایداری چی، پایداری چی است و افراطی و حال به هم زن ،نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر.....
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    20 2
    اگر دقت کنید گفته شماا هم فیلم بسازید اما نگفته ما پخش می کنیم. ژست روشنفکری و تحمل به خود گرفتن آسان است اما عمل به آن هرگز
  • اهل منطق IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    20 2
    فقط این اقایان خوبند و ما قبل سال 57 همه اخند !
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    8 2
    خبر انلاین حالت خوبه؟ یه جا در یک روز مقاله میزنی در مورد مادی مسلک بودن شاملو درست کنار دستش این مقاله رو میزنی اندر حمایت شاملو. راحتش بگذارید تو رو خدا.
  • GB ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    21 8
    عشوندی بشین راجع به همون فوتبال بنویس که یه ذره توش تخصص داری... بکش بیرون از بقیه امور