۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴

ایسنا:مردم مصر برای آنکه دستگیر نشوند و راحت‌تر به خانه‌هایشان برسند عکس مبارک در دست می‌گیرند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیروهای پلیس طی روزهای گذشته اقدام به دستگیری بسیاری از مصری‌ها کرده‌اند به همین خاطر بیشتر ساکنان قاهره هنگامی که می‌خواهند سر کار بروند و یا به خانه برگردند عکس مبارک در دست می‌گیرند تا از این دستگیری‌ها در امان باشند.

به گزارش این روزنامه، بسیاری از مصری‌ها هنگام بازگشت به خانه، عکس‌های مبارک و پرچم مصر در حالی که روی آن نوشته "مبارک" در دست دارند و همین امر باعث درگیری در خانواده‌ها شده چرا که بچه‌ها انتظار دارند پدرشان میوه و شیرینی در دست داشته باشد نه عکس مبارک.

القدس العربی، همچنین نوشت: پخش شبکه تلویزیونی الجزیره در قهوه خانه‌ها ممنوع است و صاحبان قهوه خانه‌ها مجبورند که شبکه‌های تلویزیونی رسمی را پخش کنند.

این در حالی است که شبکه‌های رسمی به خاطر دروغهایی که پخش می‌کنند مورد نفرت مصری‌ها قرار گرفته‌اند.

این شبکه‌ها برگزاری هرگونه تظاهرات در روز پلیس یعنی 25 ژانویه را رد کرد اما هنگامی که تعداد تظاهر کنندگان به 2 میلیون رسید اعلام کرد که دهها تن در میدان التحریر تظاهرات کرده و خواستار اصلاحات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی هستند.

به گزارش القدس العربی، شبکه‌های رسمی مصر در حال حاضر به وسیله سرگرمی مصری‌ها تبدیل شده چرا که به دروغ پردازی‌های این شبکه‌ها می‌خندند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، یکی از نویسندگان وابسته به نظام مبارک ادعا کرده که سفارت آمریکا در این کشور اسب‌ها و شتر‌ها را به میدان تحریر فرستاده تا چهره نظام حاکم مصر را خدشه‌دار کند.

این در حالی است که حمله شتر سواران و اسب سواران، مصری‌ها را شگفت زده کرده و آنها این حمله را با جنگ‌های بسوس و الغبراء که جنگ‌های دوران جاهلیت هستند مقایسه می‌کنند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =