ایرنا:بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه و مصر بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

این رسانه ها هر یک از دیدگاه و در میان اخبار مهم خود بیانات مقام معظم رهبری را بازتاب داده اند.
خبرگزاری رویترز در این باره گفت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران روز جمعه با استقبال از جنبش آزادی خواهی اسلامی در جهان عرب، از آنها خواست در برابر نفوذ غرب برای به انحراف کشیدن جنبش هایشان هوشیار باشند.
رویترز افزود: رهبر عالی ایران در اولین سخنان خود حول تحولات اخیر منطقه گفت، انقلاب اسلامی ایران در سال 57 که باعث سرنگونی رژیم شاه شد، برای کسانی که تحت حکومت های دیکتاتور مشابه با رژیم شاه هستند الگوی مناسبی است.
رویترز افزود: ‌آیت الله خامنه ای از ارتش مصر خواست از معترضان حمایت کرده و مراقب دشمن صهیونیست خود یعنی اسرائیل باشند.
روزنامه فرانسوی لوپوئن در بارتاب بیانات مقام معظم رهبری طی گزارشی با عنوان 'رهبر عالی ایران خواستار بیداری اسلامی شد'، نوشت: آیت الله علی خامنه ای از مردم مصر و تونس خواست حول دین گرده آمده و به مقابله با غرب بپردازند.
بنابر این گزارش، رهبر عالی ایران گفت: جهان عرب امروز شاهد یک جنبش آزادیبخش اسلامی است و ایالات متحده آمریکا بزودی متحمل یک شکست غیرقابل برگشت در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
از سوی دیگر شبکه تلویزیونی چندزبانه یورونیوز در بخش فرانسوی در گزارشی با عنوان ' ایران در بحران مصر نشانه ای از بیداری اسلامی در جهان را می بیند' گفت: رهبر عالی ایران خیزش کنونی در جهان عرب را یک زمین لرزه بویژه برای ایالات متحده آمریکا خواند.
شبکه تلویزیونی 'سی ان ان ' نیز گزارش داد که آیت‌الله 'علی خامنه‌ای' قیام‌های مردمی در مصر و تونس را انعکاس انقلاب اسلامی ایران دانست.
این شبکه تلویزیونی افزود: رهبر عالی ایران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت، امروز تحولات در شمال آفریقا از جمله مصر، تونس و برخی کشورهای دیگر معنای ویژه‌ای برای ملت ایران دارد. این همان چیزی است که همیشه به عنوان بیداری اسلامی که بدنبال پیروزی انقلاب بزرگ ملت ایران بوجود آمده، به آن اشاره شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران قیام مردم مصر را طنین انقلاب اسلامی ایران دانست.
این خبرگزاری ادامه داد: آیت الله خامنه ای در جریان نماز جمعه گفت، مردم در حال مشاهده طنین انقلاب اسلامی ایران هستند. قیام کنونی، آگاهی اسلامی است که در ارتباط با انقلاب اسلامی عظیم ایران است.
روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت‌آحارونوت ' نیز نوشت که آیت الله'علی خامنه‌ای ' رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که رخدادهای تونس و مصر نشانه‌ای از بیداری اسلامی در جهان است که در پی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده است.
این روزنامه صهیونیستی افزود: رهبر ایران اعلام کرد که بعد از سال‌ها، مردم ایران می‌بینند که صدای آنها در دیگر ملت‌های جهان اسلام شنیده شده است.
پایگاه خبری 'الاسلام الیوم' نیز نوشت: آیت الله خامنه‌ای اعلام کرد که آمریکا با شکست غیرقابل جبرانی در منطقه روبه‌رو است.
این پایگاه خبری افزود: رهبر عالی ایران در نماز جمعه تهران گفت: انتفاضه دو ملت مصر و تونس شکست غیرقابل جبران آمریکا در منطقه خواهد بود.
پایگاه خبری 'المنار' اظهارات آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری را در صدر اخبار صفحه اول خود قرار داد و نوشت 'امام خامنه‌ای حوادث مصر و تونس را یک زلزله واقعی خواند'.
به گفته المنار، امام سیدعلی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران تاکید کرد که حوادث کنونی در مصر و تونس بسیار مهم و نشانگر زلزله‌ای واقعی است.
شبکه رادیویی فرانس انترناسیونال نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گزارش داد که آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران اعلام کرد که رخدادهای کنونی در کشورهای شمال آفریقا یک شکست غیرقابل جبران برای ایالات متحده آمریکا به حساب می آید.
خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز در باره بیانات مقام معظم رهبری گزارش داد: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در خطبه های نمازجمعه تهران، عامل خیزش مردم تونس و مصر را احساس تحقیر و ذلت بخاطر طرفداری رژیم های 'حسنی مبارک' و 'بن علی' از اسراییل و آمریکا عنوان کرد.
این خبرگزاری افزود: رهبر انقلاب ایران همچنین اظهار امیدواری کرد که مردم این دو کشور اسلامی اجازه منحرف کردن این نهضت ها را به غربی ها نخواهند داد.
در بخش دیگری از گزارش ریانووستی آمده است: رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیش بینی های امام خمینی (ره) در مورد این اوضاع کنونی، سیاست های آمریکا در منطقه را شکست خورده عنوان کرد.
ریانووستی به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: تونس یک کشور مسلمان و دارای سابقه طولانی اسلامی است و مفاخر زیادی در فرهنگ اسلامی از تونس برخاستند. پس از فرار رییس جمهور این کشور که دست نشانده آمریکا بود، اوضاع به هم ریخت و دختران دانشجو با حجاب به دانشگاه رفتند که این نشان دهنده انگیزه عمیق اسلامی و اسلام خواهی آنها است.
خبرگزاری 'روس بالت' روسیه هم در گزارشی به نقل از سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: قیام مردمی در مصر حاکی از رشد آگاهی اسلامی در منطقه خاورمیانه دارد.
این منبع روسی نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران تظاهرات ضددولتی گسترده در قاهره را انعکاس انقلاب ایران در سالهای دهه 70 قرن بیستم خواند.
در این گزارش آمده است: آیت الله خامنه ای، مبارک را محکوم کرد و وی را دست نشانده اسراییل و آمریکا خواند و گفت با سرنگونی رژیم مبارک، سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه شکست جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد.
شبکه اول تلویزیون ارمنستان نیز در بخش های خبری گفت: رهبر روحانی ایران امروز در سخنان خود بطور مشروح در باره قیام های مردمی در مصر و تونس سخن گفت و آن را زمین لرزه الهی خواند و گفت پیروزی انقلاب مردم مصر با کمک خدا، شکست جدی برای سیاست های آمریکا است.
این شبکه تلویزیونی به نقل از مقام معظم رهبری افزود: هر چند که مسائل اجتماعی در وقوع انقلاب در مصر و تونس تاثیرگذار بودند اما در واقع مردم این دو کشور علیه حاکمان خود که آنها را خوار کرده بودند، قیام کردند.
خبرگزاری 'نیوز آرمنیا'ی جمهوری ارمنستان نیز با بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران نوشت: رهبر مذهبی ایران رویدادهای کشورهای عربی را بیداری اسلامی نامید.
پایگاه اطلاع رسانی ''دی.زی.دی' استونی هم در گزارشی به بازتاب اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت و نوشت: رهبر مذهبی ایران مبارزه مردم مصر علیه رژیم این کشور را حرکتی برای برپایی حکومت اسلامی در آن کشور دانست.
این پایگاه خبری افزود:‌رهبر انقلاب ایران از ارتش مصر دعوت به پیوستن به مردم کرد و گفت که رژیم صهیونیستی دشمن ارتش است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
    0 0
    از همه با حالتر واکنش اخوان المسلمین بود