چگونه بهترین وکیل اصفهان را انتخاب کنیم؟

این روز ها کمتر افرادی را می توان یافت که درگیر پرونده های قضایی و دادگاه ها نباشند و مسلما این افرداد از قوانین حقوقی اطلاعی ندارند و توانایی دفاع از حق خود را نخواهند داشت به همین دلیل کا را به یک وکیل واگذار می کنند. در تعریف وکیل می توان گفت وکیل به شخصی گفته می شود که برای انجام کاری نایب شخص دیگری است. در واقع وکیل از طرف شخص اختیار انجام امور حقوقی و حقیقی وی را با عقد وکالت دارد. وکالت نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف یکی از مشاغل محبوب ، پر از چالش و مسئولیت و مورد احترام اقشار مردم محسوب می شود و وکلای دادگستری از وجهه اجتماعی بالایی برخوردارند. وکیل به عنوان نماینده به موکل خود که می تواند فرد ، گروه از افراد و یا شرکت باشد مشاوره حقوقی می دهد و در انجام امور راهنمای آنها می باشد. یک وکیل برای انجام وکالت نیازمند تحصیلات و تجربه کافی در این زمینه است. یک وکیل باید از مهارت سخنوری ، تجزیه و تحلیل اطلاعات ، اعتماد به نفس بالا و توان بالا جهت تحمل فشار کاری برخوردار باشد.

در حال حاضر شغل وکالت نیز مثل خیلی از شغل های دیگر در جامعه شغلی کاملا تخصصی محسوب می شود. تخصصی هر وکیل در انجام امور حقوقی متفاوت است ، برخی از وکلا در موضوعات حقوقی ملک و املاک تخصص دارند و برخی در امور حقوقی و دعاوی خانواده و یا دیگر موضوعات متخصص هستند. هر وکیل پس از فارغ التحصیلی با توجه به رشته تحصیلی خود و نیاز بازار کار و عوامل دیگر در یکی از زمینه های تخصصی حقوقی مشغول فعالیت خواهد شد.

با توجه به موارد ذکر شده و توجه به این که افراد بسیاری در زمینه وکالت فعالیت می کنند انتخاب وکیل به مراتب سخت تر خواهد شد. خیلی از افراد با توجه به مسائل حقوقی خود به دنبال وکیل خبره در اصفهان و یا در هر شهر دیگری هستند. این افراد باید با توجه به نوع تقاضای خود درصدد شناخت و پیدا کردن وکیل دادگستری اصفهان جهت راهنمایی و مشاوره های اولیه تا رفع مشکلات شان باشند.

موسسه حقوقی حامد امیری در طی سال ها فعالیت تخصصی در زمینه های مختلف حقوقی با بهره گیری از وکیل دادگستری اصفهان با تخصص و مهارت کافی در امور حقوقی میزان قابل توجهی از رضایت افراد و موکلین را کسب نموده است. در موسسه حقوقی حامد امیری می توانید با توجه به نیاز خود در موضوعات و مسائل حقوقی از دانش وکیلی مجرب برخوردار شوید. حتی برای افرادی که مشاوره غیرحضوری نیاز دارند با استفاده از امکاناتی همچون مشاورحقوقی آنلاین در اصفهان و یا مشاوره تلفنی می توانند از خدمات موسسه بهره مند شوند .

در ادامه مقاله اطلاعات کاملی در مورد وظایف وکیل ، دانش و مهارت مورد نیاز یک وکیل و تعریف وکیل دادگستری برای کمک به شما در انتخاب وکیل مناسب ارائه خواهیم داد.

وظایف وکیل

الف) مشاوره به مراجعان در زمینه موارد قانونی.

ب) حضور در محکمه به عنوان نماینده موکل خود و دفاع از آنها.

پ) تهیه کردن پیش نویس ها؛ قراردادها و نامه ها برای درج در پرونده و پیشبرد کارها حقوقی و قضایی موکل خود.

ت) پیدا کردن موارد مشابه قبلی برای تسهیل کار پرونده جاری در دست.

ث) جمع آوری و نگهداری از مستندات و اسناد مرتبط به پرونده برای عرضه به محکمه جهت دفاع از موکل خود.

ج) حضور در جلسات و مذاکره به منظور کشف اطلاعات بیشتر؛ بازبینی  پرونده و یا عرضه توضیحات و یا دلایل و اسناد به ذی نفعان.

چ) عرضه اسناد و شواهد به محکمه و دفاع از موکل.

دانش‌ مورد نیاز برای وکالت

الف) مهارت عالی در سخنگویی و نوشتن متن جهت تنظیم متن دفاعیه و قرائت آن در محکمه.

ب) توانایی تحلیل مقدار زیادی از اطلاعات.

پ) دقت  به جزئیات، زیرا که ریزترین موضوع می تواند بر روند پرونده اثر بگذارد و بی توجهی به آن آثار غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.

ت) توانایی توضیح مسائل قانونی برای افراد غیر کارشناس به صورت خوب و واضح.

ث) اعتماد به نفس بالا به منظور دفاع کلی از موکل در صحن محکمه.

ج)  توانایی راضی کردن دیگران.

چ) توانایی تحمل فشار کاری زیاد و انجام چندین کار به طور همزمان.

ح) درایت و همدلی با موکل خود به منظور فراهم نمودن  اعتماد به نفس و آرامش در او در جهت پیشبرد بهتر پرونده.

خ) جسارت و شهامت.

د) راز داری، چون وکلا اطلاعات  خاص موکلان خویش را به منظور دفاع بهتر از پرونده کسب می کنند، می بایست برای موکلان خویش رازدار خوبی باشند.

ذ) آشنایی با مسائل مالی و اعداد و ارقام.

ر) آشنایی نسبی با علوم جامعه‌ شناسی،روانشناسی، انسان شناسی و علوم فلسفه، زیرا حقوق با ایـن علوم رابطه نزدیکـی دارد و برای موفق شدن در ایـن شغل می بایست با آنها آشنا بود.

تعهد وکیل در وکالت

زمانی که وکیل در انجام امور خود مسبب خسارتی برای موکل شده باشد ، مسئول خواهد بود و باید خسارت پرداخت کند. وکیل باید در انجام امور و اقدامات خود مصلحت موکل را به طور کامل رعایت نماید و از اختیارات داده شده به وی تجاوز نکند. در صورتی که در وکالت چند وکیل وجود داشته باشد ، هیچ یک نمی توانند بدون دیگری و یا دیگران در امور دخالت نمایند و اگر وکیل وکالت در توکیل نداشته باشد نمی تواند انجام امری را به دیگری واگذار کند.

وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می‌شود؟

وکیل پایه یک دادگستری به شخصی گفته می شود که پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع لیسانس یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی نسبت به شرکت در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال برگزار می‌شود اقدام نماید و معدلی بالا در رقابتی سنگین از بین رقبای بسیار زیاد در این زمینه کسب کرده و به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

دوره کارآموزی وکالت 18 ماه می باشد و پس از دوره کاراموزی فرد باید در آزمونی با عنوان اختبار به‌ که صورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می‌شود شرکت کرده و موفق به قبولی در هر دو آزمون کتبی و شفاهی شود . در این صورت فرد مجاز به حضور در مراسم تحلیف می‌شود که در این مراسم پس از طی تشریفات و اتیان سوگند توسط وی ، به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری منصوب خواهد شد.

انتخاب و یا هر نقطه ای از کشور مستلزم تلاش و تحقیق موشکافانه است. تا با خیالت راحت و بدون نگرانی با تکیه بر دانش وکیلی متخصص به امور شما رسیدگی شود. اگر در شهر اصفهان و یا هر جایی از کشور که زندگی می کنید و برای امور مالی ،اداری ، تجاری یا امور مشخص خود به دنبال موسسه حقوقی در اصفهان هستید موسسه حقوقی حامد امیری با ارائه خدمات تخصصی وکالت در تمامی امور حقوقی بهترین گزینه برای عقد وکالتی مطمئن است. وکیل پایه یک دادگستری موسسه حامد امیری ، آماده حضور در کلیه محاکم قضایی جهت انجام امور وکالتی می باشد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262993