نصرالله سجادی ، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گویی با ایسنا لب به انتقاد از سعیدلو گشود.

تنها عضو ایرانی ستاد برگزاری مسابقات بازی های آسیایی گوانگژو در این گفت و گو به نکاتی درباره انتخابات هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخته و از معاون رئیس جمهور برای تصمیمات احساسی خود در اقدام به کاندیداتوری به شدت انتقاد کرده است. انتخاباتی که حاصلش شکست سعیدلو از یک رقیب نپالی و از دست رفتن کرسی های اجرایی ایران در AFC شد.

در بخش هایی از این مصاحبه می خوانیم:

تعجب می‌کنم مدیران ما چطور نسبت به این موضوع آگاهی نداشتند. همانطور که گفتم این هم به عدم شناخت آنها برمی‌گردد. در یک انتخابات داخلی یک نفر حتی می‌تواند برای دو جایگاه کاندید شود.

////

عضویت در هیات اجرایی AFC سابقه یازده ساله دارد و این جایگاه متعلق به ایران است و رییس فدراسیون حق انصراف از انتخابات هیات اجرایی را نداشت. او باید با کاندید شدن دوباره تنها جایگاه فوتبال ایران در کنفدراسیون آسیا را حفظ می‌کرد.

////

جایگاه هیات اجرایی به نام ایران بود و اگر در انتخابات این دوره کاندید می‌شدیم و قطعا هم رای می‌آوردیم باز برای ایران حفظ می‌شد. حال اگر سال آینده شخص دیگری رییس فدراسیون شود هم آن کرسی از دست نمی‌رفت.

//////////

بی‌تردید به اندازه جایگاه هیات اجرایی مفید نبود هرچند داشتن این کرسی نمی‌تواند برای ما چندان بی‌تاثیر باشد؛ اما اصلا برای معاون رییس جمهور ایران خوب نبود که در انتخابات نایب‌رییسی AFC در غرب ‌آسیا کاندید شود که متاسفانه رای هم نیاورد. مسوولان کنفدراسیون آسیا در مناصب مختلف یک گروه دارند که به آسانی هر کسی را به داخل آن راه نمی‌دهند.

/////////////

در طول سابقه 60 ساله ورزش ما بی‌سابقه بود که رییس سازمان تربیت بدنی بخواهد در این سطح از انتخابات ورزشی شرکت کند و واقعا در شان جایگاه او نیست. البته کرسی عضویت در کمیته بین‌المللی المپیک اررزش این را دارد تا رییس سازمان تربیت بدنی برای رسیدن به آن تلاش کند؛ کما اینکه مصطفی هاشمی‌طبا از سال 1367 به مدت 12 سال کار مضاعف کرد تا توانست به عضویت این کمیته درآید. غفوری‌فرد هم خیلی تلاش کرد اما، نشد.

//////////////////

اصلا فرض را بر این بگیریم که نایب‌رییسی AFC را هم بدست می‌آوردیم، پس از آن می‌خواستیم چه کنیم؟ کاندیدای ما دارای چه شخصیت ورزشی در خارج از کشور بود که سعی کند در تصمیم‌گیری‌ها ایفای نقش کند؟ او چگونه می‌خواست فعالیت کند؟ با شرایطی که ما می‌بینیم وی باید مدت زیادی را صرف کارآموزی می‌گذراند. زمان می‌خواهد تا بتواند نسبت به همه امور شناخت پیدا کند.

38

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    آخری رو خوب اومدی!
  • فرهاد IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    وقتي سياست وارد ورزش شود بهتر از اين نمي شود.فاتحه اين فوتبال را بايد خواند.