یک کارشناس مسائل خاورمیانه یک از دلایل انتخاب میقاتی برای پست نخست‌وزیری از سوی معارضه را این دانست که او نه طرفدار سرسخت 14 مارس است و نه طرفدار سرسخت 8 مارس.

محمد ایرانی، سفیر اسبق ایران در اردن ضمن گفتگویی با خبر ویژگی‌هایی که باعث شد نجیب میقاتی انتخاب شود را اینگونه تشریح کرد :میقاتی چهره‌ای ملی و متعادل است. فراموش نکنید که در لبنان نخست‌وزیری حق اهل سنت است و در میان اهل سنت میقاتی از همه معتدل‌تر و نزدیک‌تر به تفاهم و تعامل است. او در یک دوره کوتاه در زمان ریاست جمهوری امیل لحود نخست‌وزیر لبنان بوده است.

وی در ادامه متذکر شد در ابتدا قرار بود عمر کرامی به عنوان گزینه معارضه نامزد نخست‌وزیری شود، اما وی به دلیل کهولت سن تمایل چندانی برای پذیرش این سمت از خود نشان نداد و معارضه نیز از آن گذشت. بر همین اساس نجیب میقاتی، گزینه بعدی گروه معارضه شد. یکی از دلایل اصلی معارضه از انتخاب میقاتی همان موضوع تعادل و تعامل او بود.

این کارشناس مسائل لبنان اظهار داشت میقاتی یکی از چهره‌های معتدل مجلس لبنان و از شخصیتهای بارز اهل سنت است. او در عین حال از چهره‌های تکنوکرات یا فن سالار لبنان به حساب می‌آید یعنی وجه فن سالارانه او بیشتر از وجهه سیاسی اوست. او یکی از معدود چهره‌ها در میان اهل سنت است که سابقه وزارت و پستهای متعددی در ساختار سیاسی لبنان داشته است.

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد FI ۱۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    و نزديكتر به حزب الله