رئیس دروزی‌های لبنان اعلام کرد که نماینده معرفی شده از سوی هشت مارس قطعا موفق به کسب آرای لازم از پارلمان خواهد شد.

به گزارش فارس، "ولید جنبلاط " رئیس فراکسیون تجمع دموکراتیک در پارلمان لبنان امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که "نجیب میقاتی " نامزد معرفی شده از سوی حزب‌الله و هشت مارس قطعا نخست‌وزیر آینده لبنان خواهد بود.

وی تاکید کرد که میقاتی خواهد توانست تا تعداد آرای لازم را برای بر عهده گرفتن موضوع تشکیل دولت از آن خود کند.

جنبلاط که پیش از این از اعضای جریان 14 مارس به شمار می‌رفت، در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود به صورت رسمی حمایت از مقاومت لبنان و سوریه را اعلام کرده و گفت که به نفع نماینده معرفی شده از سوی هشت مارس رأی خواهد داد.

* رایزنی میشل سلیمان با فراکسیون‌های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر

"میشل سلیمان " رئیس‌جمهور لبنان از صبح امروز رایزنی‌های خود را با فراکسیون‌ها و نمایندگان پارلمان لبنان در مورد تعیین نخست‌وزیر آینده لبنان آغاز کرده است، بر همین اساس وی از ظهر امروز با دیدار "نبیه بری " رئیس پارلمان رایزنی ها را آغاز کرد، سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور نیز با سلیمان دیدار داشت که البته در پایان این دیدار هیچ اظهارنظری نکرد.

بر همین اساس به نوشته النشره لبنان، "انور خلیل " نماینده فراکسیون توسعه و آزادی به ریاست "میشل عون " در پارلمان این کشور که با "میشل سلیمان " دیدار کرد، از حمایت فراکسیون خود از "نجیب میقاتی " نمیانده معرفی شده هشت مارس خبر داد. وی بعد از این دیدار در کنفرانسی مطبوعاتی با اعلام این موضوع تاکید کرد که کشور به دولت نجات ملی نیاز دارد.

سلیمان همچنین امروز با "میشل عون " نیز دیدار داشت، "نجیب میقاتی " نیز دیداری را با سلیمان برگزار کرد. "فواد سنیوره " و "فرید ماکری " از دیگر نمایندگان پارلمان بودند که با سلیمان دیدار کردند، آنها بر رأی خود به نخست‌وزیری مجدد حریری تاکید کردند.

دیدار جداگانه سلیمان با اعضای فراکسیون‌های مختلف پارلمان نیز از بعد از ظهر امروز آغاز شده است، فردا نیز رایزنی‌ها برای تعیین نهایی مأمور تشکیل کابینه در لبنان ادامه خواهد داشت.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =