۹ نفر
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
سوراخ‌ها را ندیدیم!

در یکی از پرونده‌ها یی که وکالت فردی را عهده دار بودم با مرد کهنسالی در کاخ دادگستری آشنا شدم که در زمان ساخت، کارگر کاخ بوده است، بعد از مدت کوتاهی صحبت، اشاره جالبی به زمان افتتاح کاخ داد گستری داشت که به نظرم یادآوری اش به دلایلی که خواهم نوشت بی فایده نباشد.

مرد کهنسال می گفت : رضا شاه موقع افتتاح کاخ با دقت به بنای محکم ساخته شده نگاهی انداخت و اظهار داشت " ساختمان محکمی است ولی سوراخ زیادی داره، باید فکری برای سوراخ ها کرد"!

مشکلات امرو ز کشورم و سختی های مردمان ایران زمین حال و خواب را از دلسوزان بسیاری ربوده است. اختلاس های بی‌رحمانه، دزدی های سربه فلک کشیده، بی اخلاقی های رنگارنگ،قدیس سازی های عوام پسند و بی عدالتی های روز افزون  و... بسان بمبی است که نه فقط قوه مجریه را هدف قرار داده بلکه مجموعه حاکمیت و بالاتر از آن، اعتماد و باور عمومی به راستی و درستی انقلاب و رشادت ها و ایثار و از خود گذشتگی های کم نظیر ملت ایران را به نابودی نزدیک ک ده است و حقایق بسیاری را به سخره گرفته است ، به گونه ای که دیگر کمتر می توان بدون تعصب از گذشته انقلاب دفاع کرد اما به عنوان فردی از نسلی که در گسترش نهضت اسلامی به اقتضای جوانی ام سهمی داشته ام، اعتراف می کنم " بنای کم نظیری را ایجاد کردیم اما نقاط آسیب را ندیدیم" و حال کار به جایی رسیده است که نباید می رسید!

سوراخ های مستتر در بنای عظیم انقلاب را ندیدیم و فرصت طلبان و هوسرانان و متملقان و چاپلوسان، با تغییر قیافه و با روش کاتولیک تر از پاپ بر مناصب تکیه زدند و شرایط زندگی را این چنین بر مردم این دیار سخت کرده اند که از حیث فساد و لاابالی گری های اخلاقی و سیاسی و اقتصادی به هیچ کشوری شباهت نداریم الا به خودمان.

جریانات سیاسی! یکدیگر را متهم نکنید.

 چون همه اتان دراین مسابقه باخته اید بلکه منافذ باقی مانده را مسدود کنید که شاید فرصت نفس کشیدنی پیدا کنید و الا...

* حقوقدان و پژوهش‌گر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =