فیلم سینمایی «چمران» با موضوع زندگی شهید مصطفی چمران به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی تولید می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین،‌حاتمی‌کیا که به تازگی موفق به دریافت پروانه ساخت این فیلم سینمایی شده، تولید پروژه جدید خود را بعد از جشنواره فیلم فجر امسال آغاز خواهد کرد.

محمد پیرهادی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در مورد تولید این فیلم سینمایی گفت: «تاکنون صحبت‌هایی کلی با برخی عوامل پشت‌صحنه صورت گرفته، اما اولویت ما آماده کردن «گزارش یک جشن» حاتمی‌کیا برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.»

تهیه‌کننده «چمران» ادامه داد: «موضوع مورد توجه در این فیلم بخش‌های مختلف زندگی شهید چمران است. در مورد انتخاب عوامل هنوز در مراحل اولیه کار هستیم و با بازیگری برای این نقش مهم گفت‌و‌گو نکرده‌ایم.»

تولید پروژه «چمران» از چهار سال پیش مد نظر حاتمی‌کیا بود. پیرهادی و حاتمی‌کیا پیش از این در فیلم‌های «به‌نام پدر»، «دعوت» و مجموعه تلویزیونی «حلقه سبز» همکاری کرده‌اند و «گزارش یک جشن» تازه‌ترین فیلم مشترک آنها که پیش از این «بانوی شهر» نام داشت، در جشنواره فجر امسال به نمایش درمی‌آید.

شهید مصطفی چمران متولد سال 1311 و دانش‌آموخته رشته الکترومکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران بود. او سال 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به آمریکا اعزام شد و با ممتازترین درجه علمی موفق به اخذ مدرک دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما از دانشگاه برکلی شد.

شهید چمران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بعد از 21 سال به وطن بازگشت و تا پیش از شهادت در پست‌های مهم مشغول خدمت شد. او معاون نخست‌وزیر در امور انقلاب دولت موقت، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نماینده امام راحل (ره) در شورای عالی دفاع و از فرماندهان جنگ‌های نامنظم بود.

دکتر چمران سی و یکم خرداد 1360 در منطقه دهلاویه بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید.

دیگر پروژه‌هایی که در جلسه اخیر شورای صدور پروانه ساخت مجوز تولید گرفته‌اند عبارتند از «بازگشت» به تهیه‌کنندگی امیرعباس گردان و کارگردانی محمد قاسمی (کارگردان اول)، «انسان‌ها» به تهیه‌کنندگی مهدی احمدی و کارگردانی محسن توکلی (کارگردان اول) و «دوباره پرواز خواهی کرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هوشنگ درویش‌پور.

شورای صدور پروانه نمایش نیز برای فیلم‌های «قبرستان غیرانتفاعی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن دامادی، «پای پیاده » به تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی فریدون حسن‌پور و «دیو و دلبر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی وحید نیکخواه آزاد مجوز صادر کرده است.

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    1 1
    با سلام صمیمانه از آقای حاتمی کیا بخاطر این حرکتشون سپاسگزاری می کنم و امیدوارم که این پروژه بهترین فیلم ایشون بشه! و کاری باشه در حد اون شهید بزرگوار و خود آقای حاتمی کیا راه شهید چمران جاودان...
  • ♠♠♠ IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    1 1
    ایول
  • fame IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    1 0
    امیدواررم فیلم خوبی بشه با تشکر