۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۱

نمایشگاه امسال با حضور بیش از 100 دستگاه تبلت شاهد حضور رقیبان آی‌پد اپل بود؛ هرچند که کارشناسان معتقدند جنگ تب‌لت‌ها به دو برند اپل و گوگل محدود شده و آن‌ها بیش‌ترین علاقه‌مندان را جذب کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، موفقیت اپل با عرضه آی‌پد که بیش از 7.5 میلیون دستگاه از آن به فروش رفته، دیگر شرکت‌ها را نیز به ورود به این عرصه ترغیب کرده است. به همین دلیل در نمایشگاه الکترونیک مشتریان در لا‌وگاس امسال بیش از 100 کامپیوتر تبلت در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این بین سیستم‌عامل آندروید توجه بسیاری از شرکت‌ها را به خود جلب کرده، به‌طوری‌که گوگل از عرضه بیش از 100 دستگاه مختلف اعم از تلفن همراه و تبلت سازگار با این سیستم‌عامل خبر داده است.

در این بین برخی از کارشناسان و علاقه‌مندان در بلاگ‌های خود تبلت XOOM موتورولا را به عنوان یکی از رقبای آی‌پد معرفی کرده‌اند. واشنگتن‌پست آن را یکی از مهم‌ترین رقبای آی‌پد معرفی کرده، در حالی که رویترز نیز آخرین نسخه نرم‌افزار آندروید را که روی XOOM به کار رفته، برگ برنده این وسیله عنوان کرده است. موتورولا در حال حاضر فقط یک نمونه از این وسیله را به نمایش گذاشته و انتظار می‌رود مدل‌های نهایی آن ظرف چند ماه آینده در آمریکا عرضه شود.

موتورولا XOOM اولین تبلت این شرکت است. این وسیله که دارای نمایشگر لمسی 10.1 اینچی است،می‌تواند ویدیوهایFull HD را پخش کند و به امکاناتی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و یک دوربین در جلوی موبایل برای برقراری تماس‌های ویدیویی مجهز است.

جاناتان روبینی، ناظر صنعتی و از نویسندگان Lab Reviews در این باره گفت: «آندروید3 کلید موفقیت هر وسیله‌ای است که می‌خواهد با آی‌پد رقابت کند. کار کردن با این سیستم عامل به شما این تصور را می‌دهد در حال کار کردن با یک کامپیوتر واقعی هستید.»

در عین حال شایعاتی مطرح شده که اپل تصمیم دارد نسخه جدیدتری از آی‌پد را تا آخر این ماه عرضه کند. البته هنوز این شرکت این شایعات را رد یا تائید نکرده است.  با وجود آن‌که هیچ کس منکر قابلیت‌های فوق‌العاده آی‌پدها نیست، اما کارشناسان معتقدند به محض آن‌که مردم با سیستم عامل آندروید آشنا شوند، اوضاع برای اپل و استیو جابز مشکل خواهد شد.

در این بین اچ‌پی هم قرار است در آینده تبلت خود را به بازار عرضه کند. اچ.پی در اوایل سال جاری اپل شرکت Palm را خرید و به همین دلیل انتظار می‌رود هر وسیله‌ای که این شرکت ارائه می‌دهد، بر اساس سیستم عامل Palm طراحی شود. البته فیل مک‌کینی مدیر ارشد ا‌چ‌پی ‌هم مانند استیو جابز این شایعات را رد یا انکار نکرده‌، اما اقرار کرده که پیشتازی تبلت‌ها در نمایشگاه سی.ای.اس چیزی نیست که بتوان از آن گذشت. به همین دلیل به نظر می‌رسد سی.ای.اس 2011 در اصل به فستیوال تبلت‌ها و اسلیت‌ها تبدیل شده است.

البته علاوه بر تمام قابلیت‌هایی که در کاتالوگ این وسایل مطرح می‌شود، یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی تبلت‌ها باید قابلیت اتصال آن‌ها باشد. هم‌چنین آن‌ها باید بتوانند ارتباط خوبی با وسایل اطراف خود مانند کامپیوترهای شخصی، تلفن‌های همراه و مانند آن داشته باشند.
50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =