سفیر ایران در قطر می‌گوید: من گفتم ما با قطر باید به فینال برسیم. البته سفیر عراق ادعا داشت که از گروه ما آنها بالا می روند . ولی من ادعا کردم تیم ملی بازی با عراق را می برد.

فرهاد عشوندی / عقربه ها وقتی نشان دهند  ساعت 19:45 دقیقه روز سه شنبه است ، روشن ایرماتوف سوت بازی ایران و عراق را به صدا در می آورد تا رسما بازی های جام ملتهای پانزدهم برای تیم ملی ایران آغاز شود. جایی که فوتبال ملی ایران این فرصت را دارد تا اعتبار از دست رفته اش را دوباره بازیابد. اعتباری که با ناکامی های متوالی در راه جام جهانی ، بازی های آسیایی و تیم های ملی رده های سنی مختلف از دست رفته و حالا قطبی این قول را داده تا شادی را به مردم هدیه کند. برگزاری بازی ها در قطر این حسن را دارد تا بیش از 20 هزار ایرانی ساکن در قطر به عشق تیم ملی کشورشان  بیایند و با فریادهای شان امتیازی ویژه برای موفقیت ملی پوشان باشند. 

حب الوطن من الایمان

عبدالله سهرابی ، سفیر ایران در قطر که مسئول اصلی هماهنگی حضور طرفداران ایرانی در ورزشگاه های برگزاری مسابقات تیم ملی است در گفت و گویی با خبرآنلاین درباره حضور ایرانیان در ورزشگاه ها برای حمایت از تیم ملی گفت:«ما از 3 ماه قبل ستاد ویژه ای را برای استقبال از تیم ملی در قطر تشکیل دادیم و جلسات مختلفی را در تهران با علی سعیدلو و علی کفاشیان برگزار کردیم. 4 کمیته تخصصی ما با بررسی تمام نیازهای میزبانی سعی کرد شرایطی را فراهم کنیم که تیم ملی تنها نماند. ما 14 خواسته برای حضور هر چه بهتر طرفداران مان از فرزند امیر قطر و رئیس کمیته ملی المپیک قطر داشتیم که آنها بسیاری از این خواسته ها را فراهم کردند. نکاتی مثل دریافت بلیت برای ایرانیان ، برنامه ریزی پروزهای تهران به قطر ، هتل برای اقامت توریست های ایرانی تا ساماندهی ایرانیان ساکن در قطر .»

او ادامه داد:« ما 20 هزار ایرانی ساکن قطر داریم و قطعا تعداد زیادی از علاقمندان تیم ملی هم از کشورهای همسایه و ایران برای تماشای مسابقات می آیند که اگر تنها یک دهم این جمعیت هم به ورزشگاه بیایند در هر مسابقه ما به طور متوسط جمعیتی بین 3 تا 4 هزار تماشاگر خواهیم داشت. »

سفیر عراق ایران را حذف فرض کرد!

قهرمانی تیم ملی برای سفیر در قطر خیلی هم حیثیتی شده ، او که در روز تحویل کاپ قهرمانی بازی ها به دوحه حسابی با سفیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی کری خوانده است می گوید:« من گفتم ما با قطر باید به فینال برسیم البته سفیر عراق ادعا داشت که از گروه ما آنها بالا می روند . ولی من ادعا کردم تیم ملی بازی با عراق را می برد و این ما هستیم که با توجه به توان بالای کیفی بازیکنان مان از گروه صعود خواهیم کرد. به هر حال هرچقدر که تیم های عربی اینجا طرفدار داشته باشند ، تیم ملی هم تنها نمی ماند چون غیر از ایرانیان رسمی ساکن این کشور ما در قطر ایرانی تبارهای بسیاری را داریم که نمی گذارند تیم ملی کشورشان تنها بمانند به هر حال آنها هم اعتقاد دارند که حب الوطن من الایمان . خلاصه شرایط طوری شده که ما امیدواریم تیم ملی بتواند بازی با عراق را با برد شروع کند و بعد تا فینال هم پیش برود که مشخص شود تیمی که سفیرش درست گفته من هستم! »

افزایش 7 برابری جمعیت برای جام جهانی

بازی های جام ملتهای آسیا برای قطری ها بیش از اینکه یک تورنمنت مهم فوتبال باشد ، نمایشی است برای تمرین میزبانی جام جهانی. این کشور کوچک و کم جمعیت عربی که با تصمیم هیات اجرایی فیفا میزبانی بازی های بزرگ جام جهانی 2022 را بر عهده گرفته است ، خیلی می کوشد تا نشان دهد از همین حالا م همه چیزشان برای میزبانی جام جهانی 11 سال بعد آماده است و می خواهند نشان دهند به عکس ولف گانک سیدکا ، سرمربی آلمانی عراق که گفته بود تا آن روز کی مرده است و کی زنده ، قطری ها از همین حالا آماده اند. آنها که حالا فقط 1.5 میلیون نفر جمعیت دارند  سهرابی که در این مدت دیدارهای زیادی را با امیر قطر در مباحث ورزشی داشته می گوید:« من برنامه قطری ها را رای برگزاری جام جهانی دیده ام. آنها قصد دارند برای ساختن کشوری جدید از بعد جام ملتهای آسیا شروع کنند. یکی از مهمترین برنامه های شان افزایش جمعیت است. چون قطر در برگزاری جام جهانی باید حداقل میزبان 3 تا 4 میلیون گردشگر باشد ، در برنامه های شان هست که جمعیت شان را در سال های آتی با پذیرش مهاجر و وضع قوانین دیگر افزایش دهد و بتواند تا آن سال جمعیتی 7 تا 10 میلیون نفری داشته باشد.

هزینه 100 میلیارد دلاری برای میزبانی جام جهانی

رسیدن به چنین جمعیتی شاید سخت به نظر برسد و دور از ذهن باشد اما سفیر در این باره می گوید:« این ها اگرچه کشور کوچکی درند اما می خواهند همه چیز را از نو بسازند. وتی بودجه ای 100 میلیارد لار را رای میزبانی بازی ها در نظر گرفته اند حتما با ساخت شهری مدرن پر از برج های سر به فلک کشیده و ورزشگاه های بزرگ به اهداف شان می رسند و شرایط مورد نظر فیفا را تامین می کنند تا در زمانی که میزبان برگزاری جامجهانی هستند مشکلی نداشته باشند. »

مسلمانند و جام جهانی را اسلامی برگزار می کنند

اعطای میزبانی به یک کشور اسلامی از همان لحظه اعلامش با واکنش تند رسانه های تندروی غربی مواجه شده است. حتی چندی پیش مجله اشپیگل در گزارشی ادعا کرده بود قطری ها برای اینکه بتوانند میزبانی شان را حفظ کند ناچارند خیلی از موازین اسلامی را زیر پا بگذارند و نمازهای جماعت را تعظیل می کنند یا مفتی های دینی شان را در آن زمان می خواهند به سفر حج بفرستند. سهرابی که در قطر به سر ی برد در این باره می گوید:« از لحظه اعلام خبر میزبانی اینجا همه جشن گرفتند. فکر می کنم بیشتر این خبرسازی ها در رسانه های غربی شانتاژ و جنگ رسانه ای است برای خدشه وارد کردن به این کشور اسلامی . قطر یک کشور اسلامی است و من بارها دیده ام که مقامات قطری می گویند می خواهند جام جهانی را با موازین اسلامی شان برگزار کنند. البته به هر حال یک سری شرایطی را هم در مکان های خاص ایجاد می کنند تا تقابل فرهنگی میان بازدیدکنندگان از مسابقات و مردم کشور پیش نیاید. همین حالا هم در قطر هتل های 5 ستاره مثل همه هتل های دنیا یکسری شرایطی برای مسافرا اروپایی اش دارد. با این وجود همه مناسک مذهبی برگزار می شود. بانوان شان هم با پوشش اسلامی در همه امور جامعه حاضر هستند.»

احمدی نژاد به امیر قطر گفت کمک می کنیم تا جام جهانی تان بهترین باشد

یکی از مسائلی که در دیدارهای اخیر مسئولان دو دولت ایران و قطر مطرح شده بحث همکاری ایران در برگزاری هر چه بهتر بازی های جام جهانی در قطر است.سهرابی در این باره می گوید:« در دیدار دکتر احمدی نژاد با امیر قطر که چندی قبل در تهران برگزار شد ، رئیس جمهوری کشورمان این نکته را اعلام کرد که ایران آمادگی کامل دارد تا در هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات ، بالاترین سقف همکاری ها را داشته باشد تا مسابقات در این کشور اسلامی به بهترین نحو برگزار شود. همین حالا هم پیمانکاران بسیاری از شرکت های ایرنی در کشور قطر فعالیت می کنند اما پس از گفت و گوی دو رئیس دولت بحث همکاری های مشترک دو کشور در مورد ساخت امکانات جدید آغاز شده و ما امیدواریم که ایران بتواند کمک شایانی به همسایگان قطری داشته باشد.»

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    مثلا ايران چه كمكي ميتونه بكنه ؟از مديران لايقي؟امثال شريفي ؟كفاشيان ؟كمك ميگيره ؟