منصور ابراهیم‌زاده

منصور ابراهیم‌زاده مربی اسبق تیم ملی فوتبال و سرمربی فعلی ذوب‌آهن اصفهان گرچه در مورد آینده تیم ملی از مجید جلالی امیدوارتر است اما او هم شرایط فعلی را نشات گرفته از اتفاقات جاری فوتبال کشور می‌داند. با این حال او امیدوار است تیم ملی بتواند در بازی اول نتیجه خوبی بگیرد که این نتیجه در نتایج آینده هم تاثیرگذار باشد.

*ما روی خبرآنلاین یک نظرسنجی در مورد احتمال موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا قرار داده‌ایم که پنج آیتم دارد. دو آیتم اول آن حذف در مرحله مقدماتی و حذف در جمع 8 تیم است. نزدیک به هفتاد درصد از کاربرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند رای به دو گزینه اول داده‌اند و حدود 3 درصد رای داده‌اند که ایران می‌تواند به جمع چهار تیم برسد. به نظرتان چرا این جو بی‌اعتمادی نسبت به فوتبال ملی وجود دارد؟

من فکر کنم اطلاعات مردم بر مبنای آن چیزهایی است که از طریق رسانه‌ها به آن‌ها داده می‌شود. این نکته اول بود. نکته دوم هم نتایجی است که تیم ملی تا حالا گرفته. سوم هم نوع فوتبال است که داریم انجام می‌دهیم. مطالبی که رسانه‌ها می‌نویسند یا عنوان می‌کنند هم در مورد همین مسائل است. یعنی رسانه‌ها یا دارند در مورد نتایج تیم ملی می‌نویسند، یا در مورد نوع و نحوه بازی تیم ملی. از نظر آماری که نگاه کنید در یک سال گذشته نتایج خوبی نگرفته‌ایم. این همان تیمی است که نتوانسته برود به جام جهانی. حتی در تیم‌های پایه موفق نبوده‌ایم. از بچه‌هایی که همراه تیم ملی امید در گوانگ‌ژو بودند، آرش افشین، احسان حاج‌صفی، غلامرضا رضایی، مهدی رحمتی و جلال حسینی الان در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند. از طرفی در بازی‌های آنچنان که باید ظاهر نشده‌ایم.

*ما می‌توانیم بگوییم این دلزدگی از فوتبال ملی به خاطر جو لیگ فوتبالمان است؟ مثلا دعواهایی که همیشه در فوتبال ایران وجود دارد و تصویر منفی و نسبتا سیاهی که از فدراسیون فوتبال ساخته شده.

خود برگزاری مسابقات لیگ ما هم تاثیرگذار است. عدم آرامش در فوتبال کشور ما، تنش‌هایی که وجود دارد و یک سری مسائل دیگر باعث شده‌اند یک عدم اطمینانی به مردم داده شود. یادمان نرود همیشه در تورنمنت‌های مختلف، تیم‌های ملی به خاطر این‌که کمتر کنار هم بوده‌اند ضعیف کار کرده‌اند ولی تیم فعلی کم در کنار هم کار نکرده‌اند و ما امیدواریم این دوره موفق شوند.

*برای شرایط فعلی باید چه نامی انتخاب کنیم؟ به آن بگوییم «جو بی‌اعتمادی» یا این‌که مردم اصلا تیم ملی را دوست ندارند؟

این امکان ندارد که مردم تیم ملی کشورشان را دوست نداشته باشند. حتما آن را دوست دارند. ولی این اتفاقاتی که افتاده یک عدم اطمینان است. اگر شروع خوبی داشته باشیم خیلی به سودمان است. هیچ کس باور نمی‌کرد سوریه بیاید عربستان را ببرد یا این‌که اردن تا دقایق آخر مسابقه از ژاپن پیش باشد. ما هم اگر از همان شروع مسابقات نتایج خوبی بگیریم می‌توانیم امیدوار باشیم که تا مراحل نهایی برویم.

*چرا الان حتی قول قهرمانی هم مردم را امیدوار نمی‌کند؟

برای این‌که یک جاهایی یک قول‌هایی داده‌ایم که خودمان هم به آن اعتقاد زیادی نداشته‌ایم. یعنی فقط به خاطر این‌که مردم را به سمت خودمان بکشانیم یک قول‌هایی داده‌ایم. فوتبال به این شکل نیست که ما بگوییم از اینجا می‌رسیم به اینجا. فوتبال را باید واردش شوی و ببینی چه اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد.

*بحث ادبیات فوتبالی هم این روزها مطرح شده. آقای قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای گفته که مگر ما بی‌ادب بودیم که آقای قطبی گفته من ادبیات جدیدی را وارد فوتبال ایران کردم؟

اتفاقا یک جای دیگری هم از من این سوال پرسیده شد که آقای قطبی گفته من به فوتبال ایران شخصیت داده‌ام. سوال من هم این است که آیا ایشان که این حرف را زده‌اند آیا ادبیات فنی را وارد فوتبال کشور کرده‌اند؟

*نه. ایشان دقیقا گفته‌اند ادبیات کلامی.

ما در ایران فرهنگ و قدمتی داریم که این فرهنگ و قدمت درون ما هست.

*البته منظور ایشان این بوده که من همیشه خندیده‌ام و علیه کسی حرف نزده‌ام و به داور اهانت نکرده‌ام.

به هر حال آن زمانی که ایشان کارشان را در ایران شروع کردند، خیلی توی چشم بودند و مردم ادبیات او را دیدند. ولی همان زمان خیلی از مربیان ایرانی بودند که همین ادبیات را داشتند و به همان اندازه مهربان بودند و علیه کسی حرف نزدند. ولی اصلا مشکل فوتبال ما این نیست. البته کار خوبی انجام داده ولی افراد دیگری هم هستند که همین ادبیات را در کارشان دارند.

40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیروس IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    بله اقای قلعه نوعی واقعاادبیات بی ادبانه ای بکارمیبردکه اصلا باقطبی قابل قیاس نیست
  • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    آقا سیروس مگه خودت با ادبی؟
  • امین IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    0 0
    مخصوصا شما و آقای قلعه نوعی که زبان زد خاص و عامید تو ادب و ادبیات استاد